Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROGRAMLAMA (FORTRAN) Birinci Düzey MM 112 Seçmeli 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri No
Eğitimin Dili Turkish
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Selahaddin Orhan Akansu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör.H. Enes Fil
Dersin Veriliş Şekli Computer Lab.
Dersin Amacı Train engineers can use the FORTRAN programming language in mathematics and engineering problems, Learn the basics of computer programming and algorithm development, Solutions can be developed in the FORTRAN programming language for engineering problems,
Dersin Tanımı Algorithm development and fundamentals of computer programming, relational operators, loops, for FORTRAN Functions, Arrays, One-Dimensional Arrays, Two-Dimensional Arrays, teaching them Charting and to teach the students can use the programming language for engineering problems.

Dersin İçeriği
1 Ders içerik ve uygulama hakkında bilgi verilmesi, programlamaya giriş.Algoritma kurulumuna giriş
2 Sayaç, bilgisayarda çözüm aşamaları, Algoritma geliştirmede temel kavramlar, Algoritma Geliştirmede ve Programlamada Kullanılan Bazı Temel Kavramlar, Akış Diyagramları, Uygulamalar.
3 Fortran ara yüz programının tanıtılması, uygulamalar
4 Fortran bilgi okuma yazdırma, read, write komutları ile Ekrana Program Program yazma komutları, Ekrana Değerleri Yazdırma, Düzyazı Dosyalarının Adım Adım Oluşturulması ve Çalıştırılması,
5 Mantıksal operatörler, if şart deyimi, Mantıksal VE Operatörü ve Doğruluk Tablosu, Mantıksal VEYA Operatörü ve Doğruluk Tablosu, Mantıksal DEĞİL Operatörü ve Doğruluk Tablosu),
6 Döngü mantığı, ardışık toplama ve ardışık çarpma, çeşitli uygulamalar.
7 Fortranda matematiksel işlemler ve fonksiyonlar.
8 Ara sınav
9 Fortranda kontrol yapıları ve uygulamaları.
10 Fortranda döngü tanımı ve uygulamaları., Fortanda giriş-çıkış işlemleri. Formatlı bilgi giriş-çıkışı.
11 Fortranda dizi kavramı, bir ve birden fazla boyutlu diziler ve uygulamaları.
12 Tek Boyutlu Dizi Uygulamalarına Devam, Sayı Manipülasyonları (Bir Sayının Bölenlerinin Bulunması, Asal Sayıların Tespiti, Mükemmel Sayıların Tespiti)
13 Fortranda dosya yapısı ve yönetimi.
14 Çeşitli örnekler ve uygulamalar.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2 İstenilen amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama kabiliyeti
3 Fen ve mühendislik bilimlerine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili karmaşık problemlerde kullanabilme becerisi
4 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme yetisi
5 Fortranda döngü kurabilme şartlı ifadeleri yazabilme
6 Fortranda alt program oluşturabilme
7 Dizi kavramı, bir ve birden fazla boyutlu diziler ve uygulamalarının kavranması.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 2 10
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Uysal M, Uysal A.,Fortran 90 & 95 & 2000
Yardımcı Kaynaklar Kanber B, Beddall A An Introduction to Fortran 95, Gazi Kitabevi

Ders İle İlgili Dosyalar