Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARAKTER MODELLEME VE ANİMASYONU İkinci Düzey GRFU011 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul dersi mevcut değil. Fakat öğrencinin hazır bulunuşluk seviyesinin ilgili alanda daha önce çalışma yapmış olması ve 3dsMax veya Maya gibi bir üç boyutlu modelleme programına hakim olması avantaj sağlayacaktır.
Eğitimin Dili Türkçe.
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. LEVENT ÇORUH
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Mevcut değil.
Dersin Veriliş Şekli Öğrenciler öğretim elemanının örnek bir karakteri modelleme aşamalarını eş zamanlı olarak takip ve tekrar ederek uygulanan teknikleri kendi ekranlarında uygularlar. Daha sonraki aşamada öğrenciler öğrendikleri teknikleri kendi yaratacakları bir karakteri çokgen yüzey modelleme yöntemi ile öğretim elemanı rehberliğinde tamamlarlar.
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin bir çizgi film karakterini üç boyutlu modelleyebilir ve iskelet sistemleri yardımı ile hareketlendirebilir yeterlilik ve bilgi seviyesine gelmesi beklenmektedir.
Dersin Tanımı Ders, bilgisayar ortamında üç boyutlu dijital karakterler oluşturma ve bu karakterlerin canlandırılması konularını kapsar.

Dersin İçeriği
1 3Boyutlu modelleme yöntemlerinin tanıtılması.
2 Çokgen yüzey modelleme ve 3d Studio MAX Poligon modelleme araçlarının tanıtılması
3 Örnek karakterin modellemesi stüdyo çalışması
4 Örnek karakterin modellemesi stüdyo çalışması
5 Örnek karakterin modellemesi stüdyo çalışması
6 Biped iskelet sistemleri ile örnek uygulama
7 Biped’in hazırlanan modele uyarlanması
8 VİZE HAFTASI
9 VİZE HAFTASI
10 Biped’in deriye (model yüzeylerine) bağlanması
11 Biped Parametreleri (Yürüme, koşma, zıplama)
12 Anahtar Kareler ile Biped’in hareketlendirilmesi
13 Canlandırma Takip Parametreleri (Track View)
14 İskelet-deri etki ayarları, kas şişliği (bulge) ve envelope ayarları.
15 Birden fazla hareketin ardışık kullanımı
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çokgen modelleme yöntemleri ile organik modeller oluşturabilme yetisini kazanmak.
2 Animasyon karakterlerinin türleri ve anatomik özelliklerine dair bilgi edinmek.
3 3D Studio MAX veya Maya yazılımlarının modelleme araçlarını kullanabilir hale gelmek.
4 Bir animasyon karakterini tasarım şablonları (Blueprint)yolu ile oluşturabilecek donanımı kazanmak.
5 3Boyutlu bir karakter için iskelet sistemi oluşturma ve karakter ile ilişkisini kurabilme becerisini kazanmak.
6 3Boyutlu karakterin, yürüme, koşma, zıplama gibi parametrik ve ayrıca serbest formdaki hareketlerini oluşturarak animasyonunu üretebilecek bilgi ve beceriyi kazanmak.
7 Animasyon kontrollerini eklemeyi ve kullanmayı öğrenmek.
8 Trackview (dopesheet ve Graph editor)kullanımı ile animasyona dair düzenlemeleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Game Character Modeling and Animation with 3ds Max. Yancey Clinton, (2008). Focal Press: Burlington, USA. -Poly-Modeling with 3ds Max: Thinking Outside of the Box. Todd Daniele, (2009). Focal Press: USA. -Modelling a Character in 3ds max (Second Edition). Paul Steed, (2005). Wordware Publishing: Texas, USA.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar