Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
INTRODUCTION TO ECONOMETRICS II Birinci Düzey B-İKT310 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri SRV.212 Statistics II
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Ali Gökhan Yücel
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders uzaktan eğitim yöntemiyle teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Öğretim yöntemi olarak anlatım, soru-cevap ve tartışma metotları izlenecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı ekonometri bilimine dair temel kavram ve yöntemlerin lisans düzeyinde öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Ekonometriye giriş II dersi kapsamında en küçük kareler yönteminin varsayımlarından temel sapmadal (normal olmama, çoklu bağlantı, otokorelasyo, değişen varyans..vs) teorik ve uygulamalı olarak incelenecektir.

Dersin İçeriği
1 Multiple regression analysis: Gauss-Markov theorem, estimation of multiple regression model by using matrices.
2 Alternative Functional Forms of the Multiple Regression Model and Estimation.
3 The hypothesis testing pertaining to the model and its coefficients I (t and F-Tests)
4 The hypothesis testing pertaining to the model and its coefficients I (Variable Addition and Deletion Tests, Chow Test)
5 The use of dummy variables in classical regression model I and Computer Lab Applications.
6 The use of dummy variables in classical regression model II (Chow test with Dummy Variable(s))
7 Violation of the assumptions of the multiple regression model: Multicollinearity
8 Midterm exam
9 An Application on Multicollinearity in the Computer Lab
10 Heteroscedasticity 1
11 Heteroscedasticity 2 and Computer Lab Applications
12 Autocorrelation
13 Normality Tests
14 Computer Lab Applications -I
15 Computer Lab Applications -II
16 Final exam
17 Final exam
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; ekonomik ve sosyal konular üzerine veri toplayabilecektir.
2 Ham veriyi istatistiksel ve ekonometrik analizlere uygun hale getirebilecektir.
3 Veriyi oluşturan mekanizmaları açıklayan ekonometrik modeller kurabilecektir.
4 Ekonometrik analizler aracılığıyla elde edilmiş olan sonuçları yorumlayabilecektir.
5 Bağımsız bir ampirik araştırmayı başlangıcından sonuna dek yürütebilecektir.
6 Bir ekonometri yazılımını (EViews), istatistiksel ve ekonometrik analiz yapmak için kullanabilecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2 Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3 Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4 Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5 Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7 Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9 Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12 Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13 Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14 Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15 Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Asteriou, Dimitrious & Hall, Stephen. (2021). Applied Econometrics (4th edition). Red Globe Press.
Yardımcı Kaynaklar Tarı, Recep (2018). Ekonometri. Umuttepe Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar