Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ İkinci Düzey ELL 523 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. KENAN KOÇAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. LEYLA MASMALIYEVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. LEYLA MASMALIYEVA
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin sonunda, öğrenciler bir çok araştırma metodu hakkında yeterli bilgiye sahip olacak ve başkaları tarafından yapılan araştırmaları değerlendirebilecek, kendi araştırmalarını yapabilecek düzeye geleceklerdir.
Dersin Tanımı Bu ders öğrencilere eğitimsel araştırmanın nasıl yapıldığını öğretecektir.Öğrenciler, birçok eğitimsel araştırma çeşidini öğrenmiş olacak ve bunu kendi araştırmalarına uygulayacak düzeye geleceklerdir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, Ders Kitabının tanıtımı ve Kitaptaki bölümler hakkında bilgi verme.
2 Chapter 1: The Process of Conducting Research Using Quantitative and Qualitative Approaches
3 Chapter 2: Identifying a Research Problem. Identify a topic for your Research Project and write an effective title for your Research Project.
4 Chapter 3: Reviewing Literature. Start collecting and reading articles relevant to your project (minimum 15) and start writing literature review.
5 Chapter 4: Specifying a Purpose and Research Questions or Hypotheses. Write research question(s)/hypotheses.
6 Chapter 5: Collecting Quantitative Data.
7 Chapter 6: Analyzing and Interpreting Quantitative Data.
8 Chapter 7: Collecting Qualitative Data.
9 Chapter 8: Analyzing and Interpreting Qualitative Data. Decide on your data collection technique and start collecting and analyzing data.
10 Chapter 9: Reporting and Evaluating Research. Start reporting results.
11 Experimental Designs.
12 Correlational Designs.
13 Survey Designs.
14 Grounded Theory Designs.
15 Ethnographic Designs.
16 Narrative Research Designs.
17 Mixed Methods Designs.
18 Action Research Designs.
19 Research Project presentations.
20 Review of the semester.

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Makaleleri okuyarak belirli araştırma metodları ışığında inceleme
2 Araştırma projeleri düzenelemek
3 Niteleyici ve niceleyici araştırma metodlarını ayırt edebilme
4 Niteleyici ve niceleyici araştırma metodlarının özellikleri kıyaslayabilme
5 Eğitimsel bir konu üzerine araştırma yapabilme
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research, 4th ed. Boston: Pearson.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar