Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİLM / VİDEO YAPIM TEKNİKLERİ - I İkinci Düzey GRFU009 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul mevcut değil.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH KIRCA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. LEVENT ÇORUH
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Mevcut değil.
Dersin Veriliş Şekli Slayt destekli teorik anlatım ve öğretici-öğrenci eşzamanlı uygulama çalışmaları. Öğrenciler dönemin başında ilgili yazılımların kullanımını öğrenirken, dönemin diğer yarısında diğer ilgili ders kapsamında hazırladıkları senaryonun çekimlerini tamamlayarak kendi videoları üzerinde çalışma yaparlar. Bu çalışma ile çekilen videolar birleştirilir, gereksiz kısımlar atılır, video efektler varsa ses ve müzik eklenerek kısa film çalışması tamamlanır.
Dersin Amacı Bu ders, hareketli görüntüler ile çalışma (video düzenleme, video efektler/geçişler, ses düzenleme, ses efektler/geçişler vb.) konularında bilgi verme ve uygulama çalışmalarına öğrencilerin hakim seviyeye gelmesini amaçlar. Bu dersin sonunda öğrencilerin film / video grafikleri alanlarında kurgu, video editing, video efektler konuları başta olmak üzere baştan sona uygulama becerisi, sürecin tasarımı yetilerini kazanması ve herhangi bir film / video projesinde çalışabilecek yeterlilik ve bilgi seviyesine gelmesi beklenmektedir.
Dersin Tanımı Ders video üretimi için gerekli teknikler ve yazılımların kullanımına dair konuları kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Video formatları ve ses kayıt formatları, sıkıştırma algoritmaları hakkında bilgilendirme.
2 Adobe Premiere video düzenleme yazılımının tanıtımı.
3 Örnek videolar ile düzenleme araçları kullanımına yönelik stüdyo çalışması. (Arayüz ve araçların kullanımına ait temel bilgiler)
4 Yayın formatları ve zaman ilişkisi (Time Lapse)
5 Video düzenleme uygulaması.
6 Video efektler ve geçişlerin eklenmesi
7 Ses kanalları ve projeye ses/müzik eklenmesi
8 VİZE HAFTASI
9 VİZE HAFTASI
10 Blue/Green Box (Chroma Key) anahtarlama yöntemi
11 Kısa film montajı için atölye çalışması
12 Kısa film montajı için atölye çalışması
13 Kısa film montajı için atölye çalışması
14 Kısa film montajı için atölye çalışması
15 Kısa film montajı için atölye çalışması
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin video ve ses kayıt formatları, sıkıştırma algoritmaları hakkında bilgi sahibi olması
2 Öğrencilerin Adobe Premiere video düzenleme yazılımını etkili biçimde kullanabilmeleri.
3 Yayın formatları ve zaman ilişkisi (Time Lapse) konularına hakim olmaları.
4 Video efektler ve geçişlerin kullanımına hakim olmaları.
5 Video kanalları ve çoklu video ile çalışma konularına hakim olmaları.
6 Blue Screen, Green Box, Chroma Key gibi transparan anahtarlama yöntemlerine hakim olmaları.
7 Video üzerine (Title ile) yazı katmanı ekleme konularında bilgi sahibi olmaları.
8 Ses kanalları ve projeye ses/müzik eklenmesi konularına hakim olmaları.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 5 15
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Jim Owens, Gerald Millerson (2011). Video Production Handbook. Focal Press, USA. 2. Mark Brindle, (Çeviri: Ahmet Ilgaz) (2013). Dijital Film Yapımı El Kitabı. İnkılap Kitabevi Yayınları, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar 3. Ümit Tunç (2014). Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri, Kodlab, İstanbul

Ders İle İlgili Dosyalar