Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YÜZEY MÜHENDİSLİĞİ İkinci Düzey MBM 545 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET BAKİ KARAMIŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Metal yüzeylerin teorik analizi ve iyileştirilme yöntemleri hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Yüzey mühendisliğinin temelleri

Dersin İçeriği
1 Metal yüzeylerin teorik analizi
2 Yüzey pürüzlülüğü, yüzey dalgalılıkları
3 Yüzey iyileştirme metodları
4 Karbürasyon
5 Karbonitrasyon
6 Nitrasyon
7 İndüksiyonla yüzey sertleştirme
8 Alevle yüzey sertleştirme
9 YIL İÇİ SINAVI
10 Daldırma ile yüzey sertleştirme
11 Yüzey sertleştirmelerin mekanik özelliklere etkisi
12 Tabaka derinliği
13 Yüzey hataları
14 Sertlik dağılımı
15 DÖNEM SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
2 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi,
3 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi,
4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi,
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma.
6 Yüzey sertleştirmenin mekanik özelliklere etkisini öğrenmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 30 60
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar