Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OPTİK DALGA KILAVUZLARI İkinci Düzey EEM 543 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÖMER GALİP SARAÇOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Optik dalga kılavuzlarının çalışmasını yöneten ilke ve yasaların anlaşılması; ilgili kavramların bilinmesi; bu konudaki bilimsel çalışmalara alt yapı oluşturulması.
Dersin Tanımı Elektromanyetik dalgaları yöneten yasalar, optik dalga kılavuzlarının elektromanyetik analizi ve optik fiber dalga kılavuzları teorisi verilir.

Dersin İçeriği
1 Maxwell denklemleri ve Elektromanyetik dalgaların yayılması.
2 Skaler ve vektörel dalga denklemleri
3 Elektromanyetik dalgalar tarafından taşınan güç.
4 Optik dalga kılavuzlarının elektromanyetik analizi.
5 Dalga kılavuzunda modal analiz
6 Dalga kılavuzunda modlar.
7 Modlara eşlik eden güç.
8 Ara sınav
9 Optik fiber dalga kılavuzları. Temel kavramlar ve bağıntılar
10 Optik fiber türleri ve özellikleri.
11 Skaler dalga denklemi ve bir fiberin modları.
12 Dispersiyon
13 Zayıflama
14 Ödev sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Optik dalga kılavuzunu bilir.
2 Farklı geometrili optik dalga kılavuzlarını ve özelliklerini bilir.
3 Optik dalga kılavuzlarının elektromanyetik analizini yapar.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 15 30
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fundamentals of Optical Waveguides, 2nd Ed., Katsunari Okamoto, Academic Press, 2006
Yardımcı Kaynaklar Theory of Dielectric Optical waveguides, 2nd Ed., Dietrich Marcuse, Academic Press, Inc., 1991.

Ders İle İlgili Dosyalar