Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK Üçüncü Düzey FİZ101 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT BALCI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı UZMAN DR. MEHMET KIŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Fakülte ve yüksek okullarda bilinmesi gereken en temel Fizik olaylarını öğretmek.
Dersin Tanımı Fiziksel büyüklükleri, mekanik,akışkanlar,elektrik ve manyetik alanlar,ısı ve sıcaklık Konularını Tanımak.

Dersin İçeriği
1 ÖLÇME VE FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLER
2 MALZEMELERİN ÖZELLİKLERİ
3 KİNEMATİK
4 DİNAMİK
5 STATİK
6 İŞ VE ENERJİ
7 İTME VE MOMENTUM
8 ARA SINAV
9 AKIŞKANLAR
10 DALGALAR VE SES
11 ISI VE SICAKLIK, GENLEŞME VE HAL DEĞİŞTİRME
12 DURGUN ELEKTRİK, ELEKTRİK ALANLARI.
13 POTANSİYEL,AKIM VE DİRENÇ
14 MANYETİZMA
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel düzeyde, Ölçüm standartlarını ve fiziksel büyüklükleri öğrenmek.
2 Malzemelerin özelliklerini tanımak.
3 Mekanik bilgisinin uygulamaların öğrenmek.
4 İş, enerji ve güç kavramlarını günlük hayata uyarlayarak uygulamak.
5 Dalga ve ses olgularının hayattaki kullanım önemini öğrenmek.
6 Isı ve sıcaklık kavramlarının günlük kullanımdaki önemini, Elektrik ve manyetik alanların etkilerini kavrayabilmek.
7 Fizik yasalarının ( Mekanik, Hidrolik, Enerji, ısı sıcaklık, Elektrik ve Manyetizma ) zirai alanlara uygulamaları.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7 Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8 Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9 Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Meslek Yüksek okulları için Teknolojinin Bilimsel İlkeleri,Nobel Yayınları,Prof.Dr. Önder ORHUN,4.Baskı,2009
Yardımcı Kaynaklar Fakülteler düzeyinde Temel Fizik kanunlarını içeren herhangi bir Kaynak olabilir.

Ders İle İlgili Dosyalar