Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENDÜSTRİYEL VE ENDEMİK YAĞ BİTKİLERİ İkinci Düzey TAB 531 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders ile; endemik endüstri bitkilerinin yetiştiriciliğinde, uygulanan teknolojilerde, kullanılan yöntem ve mekanizasyonunda, sulama ve gübreleme gibi bakım işlerinde, ıslahında, biyoteknoloji ve moleküler uygulamalar gibi tarımla ilgili tüm alanlarda yaşanan gelişmeler ve gelecek ile ilgili projeksiyonlar değerlendirilecektir.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 endemik bitkisel yağlar; tanımlama ve sınıflandırmalar, önemi, içerdiği değerli bileşikler, kalite kavramı, bitkisel yağlarda son üretim değerleri ve bitkisel yağların değerlendirilmesi ve yağ kalitesinde günümüz ve gelecek hedefleri
2 Yağ bitkileri; güncel üretim değerleri, gelecek ile ilgili öngörüler, özel ıslah hedefleri ve gelecek ile ilgili öngörüler
3 Ayçiçeği; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi, günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
4 Soya; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
5 Kolza; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
6 Susam; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
7 Yerfıstığı; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
8 Karbonhidratların önemi, karbonhidrat kaynakları, nişasta bitkileri, nişastada kalite kavramı, nişasta bitkilerinin besin içerikleri ve kullanım alanları, nişasta bitkilerinde son yıllara ait üretim değerleri, nişasta bitkilerinde günümüzdeki ıslah hedefleri
9 Patates; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
10 Şeker bitkileri; şekerde kalite kavramı, şeker üreten bitkilerin kullanım alanları, son yıllara ait şeker üreten bitkilerdeki üretim değerleri, şeker üreten bitkilerdeki günümüzdeki ıslah hedefleri
11 Şekerpancarı; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
12 Lif üreten bitkiler ve üretim değerleri, lif üretiminde kalite kavramı ve lif bitkilerinde ıslah amaçları
13 Pamuk; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
14 Tütün, tıbbi aromatik bitkilerinde günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alanı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
2 Alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak,
3 Alanındaki konulara yenilikler getirmek, yeni yöntemler ortaya koyarak, elde edilen sonuçları değerlendirmek ve yorumlar ortaya koymak,
4 Alanında modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi,
5 .
6 .
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar