Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HEMŞİRELİK ESASLARI II Üçüncü Düzey HES 602 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. AYLA ÜNSAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif yöntem
Dersin Amacı Hemşirelik bakımında temel kavram, kuram, ilke, yöntem ve uygulamalara ilişkin bilgi ve beceri geliştirme
Dersin Tanımı Hemşirelik bakımının temelleri

Dersin İçeriği
1 Hemşireliği etkileyen sosyal faktörler
2 Hemşireliği etkileyen sosyal faktörler
3 Hemşireliği etkileyen kültürel faktörler
4 Hemşireliği etkileyen politik faktörler
5 Hemşireliği etkileyen politik faktörler
6 Hemşireliği etkileyen ekonomik faktörler
7 Hemşirelikte teknolojinin önemi ve kullanımı
8 Enfeksiyon kontrolü ile ilgili yenilikler ve uygulamalar
9 Bireysel hijyen ile ilgili yenilikler ve uygulamalar
10 Yaşam bulguları ile ilgili yenilikler ve uygulamalar
11 İlaç uygulamaları ile ilgili yenilikler ve uygulamalar
12 İlaç uygulamaları ile ilgili yenilikler ve uygulamalar
13 Solunum ve sindirim sistemleri ile ilgili yenilikler ve uygulamalar
14 Bağırsak ve üriner boşaltım sistemleri ile ilgili yenilikler ve uygulamalar
15 Ağrı ve uyku ile ilgili yenilikler ve uygulamalar
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hemşirelik bakımındaki temel kavramları bilir.
2 Hemşirelik bakımındaki kuram ve ilkeleri bilir.
3 Hemşirelik bakımındaki yöntemleri bilir.
4 Hemşirelik bakımındaki uygulamaları bilir ve uygulayabilir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 12 8 96
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     247
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Ay FA (2007). Mesleki temel kavramlar. Temel Hemşirelik, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. Ed: Ay FA. Medikal Yayıncılık, İstanbul. 2. Ulusoy MF, Görgülü RS (2001). Hemşirelik Esasları. TDFO Ltd. Şti., 5. Baskı, Ankara. 3. Potter PA, Perry AG (1995). Basic Nursing. MosbyYearBook, Third Edition, St. Louis. 4. GulanickM, Klopp A, Galanes S, Gradishar D, Puzas MK (1998). NursingCarePlansNursingDiagnosisandIntervention. Fourthedition, Mosby Ltd. Şti. 5. Birol L (2004). Hemşirelik Süreci. Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd.Şti., 6. Baskı, İzmir. 6. Sabuncu N, Babadağ K, Taşocak G, Atabek T (1993). Hemşirelik Esasları. Açık Öğretim Fakültesi Yayınları No:225, Eskişehir. 7. Çakırcalı E (1998). Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar. Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir. 8. Smeltzer SC, Bare BG (2000). Textbook of Medical-SurgicalNursing. Philadelphia, LippincottCompany, 9thedition.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar