Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL KİMYA-I İkinci Düzey KİM 111 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NURİ BURAK KİREMİTLER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Kimya Bölümü Öğretim Üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze öğretim
Dersin Amacı Mühendislik öğrencilerine Genel Kimya konularını öğretmek ve kimya konuları ile ilgili mesleki derslerine temel oluşturmak
Dersin Tanımı Maddenin yapısının, özelliklerinin, kimyasal ve fiziksel dönüşümlerinin incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Chemistry: The Study of Change; Introduction to the Laboratory
2 Atoms, Molecules, and Ions; Experiment: Law of Conservation of Mass
3 Mass Relationships in Chemical Reactions; Experiment: Identification of Substance by Means of the Physical and Chemical Properties
4 Reactions in Aqueous Solutions; Experiment: Determination of Molecular Mass by Freezing Point Depression
5 Gases; Experiment: Distillation
6 Thermochemistry; Experiment: Sublimation
7 Quantum Theory and the Electronic Structure of Atoms; Experiment: Determination of Density of Solids and Liquids
8 Periodic Relationships Among the Elements; Experiment: Precipitation
9 Chemical Bonding I: Basic Concepts; Experiment: Filtration
10 Chemical Bonding II: Molecular Geometry and Hybridization of Atomic Orbitals; Experiment: Stochiometry
11 Acids and Bases; Experiment: Solutions (Solid)
12 Acid-Base Equilibria and Solubility Equilibria; Experiment: Solutions (Liquid)
13 Entropy, Free Energy, and Equilibrium; Experiment: Heat of Formation
14 Organic Chemistry; Experiment: Strong Acid-Strong Base Titration
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel Kimyanın temel konularının kavranması becerisinin kazanılması
2 Atom ve moleküler yapıların kavranması becerisi kazanılm ası
3 Atom ve moleküler yapılarda elektron dizilişlerinin kavranması becerisi kazanılması
4 İyon ve iyonik yapıların tanınması ve özelliklerinin anlaşılması becerisi
5 Derişim kavramı ve stokiyometrik hesaplamalarının kavranması becerisinin kazanılması
6 Kimyasal bağlar ve bağ kavramı konularının kavranması becerisi kazanılması
7 Genel kimya ile ilgili olarak öğrenilen konuları anlatabilme, açıklayabilme ve yorumlayabilme yeteneğinin kazanılması
8 Genel kimya konuları çerçevesinde öğrencinin kendine güven ve özgüvene sahip olması yeteneğinin kazandırılması
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7 Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10 Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13 Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Raymond CHANG, Genel Kimya: Temel Kavramlar (Tahsin Uyar, Serpil Aksoy, Recai İnam: Çeviri Editörleri), 4. Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, Ankara, (2006).
Yardımcı Kaynaklar Petrucci, R.H., Harwood, W.S., Herring, F.G., (Uyar, T., Aksoy, S. (Çeviri editörleri)), Genel Kimya I, İlkeler ve Modern Uygulamalar, 8. baskıdan çeviri, Palme yayıncılık, Ankara (2002).

Ders İle İlgili Dosyalar