Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİM FELSEFESİ Birinci Düzey MİM S132 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ADIBELLİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi Serdar SAYGILI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze ve/veya Uzaktan
Dersin Amacı Bilim Felsefesinin temel problemlerini kavramak.
Dersin Tanımı Bilim felsefesinin temel kavramları ve konularını öğrenmek.

Dersin İçeriği
1 Felsefeye genel bir bakış.
2 Bilim felsefesine giriş.
3 Bilim ve bilimin özellikleri.
4 Bilimin oluşum süreçleri.
5 Bilime farklı yaklaşımlar.
6 Doğrulamacı bilim kuramı ve NeoPozitivist felsefe.
7 Ara Sınav (Vize)
8 Yanlışlamacı bilim kuramı ve Karl Popper.
9 Bilimsel devrim anlayışı ve Thomas S. Kuhn.
10 Anarşist bilim kuramı ve Paul K. Feyerabend.
11 Post modern bilim anlayışı.
12 Bilimin değeri ve yaşamla ilişkisi.
13 Bilim tarihi açısından bilimlerin gelişimi
14 Doğa Felsefesi, Ekoloji ve Çevre etiği
15 Yıl Sonu Sınavı (Final)
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilim felsefesinin problemlerini tanıma.
2 Bilim felsefesinde temel kavramları ve konularını tartışma.
3 Modern dönem ve antik dönem bilim düşüncesini değerlendirme.
4 Klasik bilim düşüncesini irdeleme
5 Çağdaş bilim düşüncesini irdeleme.
6 Bilime bütüncül bakış kazanma.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 13 2 26
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kadir Çüçen (2017) Bilim Felsefesine Giriş, Bursa: Sentez Yayıncılık Serdar Saygılı (2019) Paul Karl Feyerabend''in Bilim Felsefesi, Konya Çizgi Kitapevi
Yardımcı Kaynaklar Cemal Yıldırım (2000), Bilim Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitapevi Makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar