Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ULUSLARARASI ÖRGÜTLER Birinci Düzey D-ULS309 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ESRA DAYI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÜNER ÖZKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Uluslararası kapsamda dönüşen uluslararası örgütlerin yapısını tanıtır, uluslararası ilişkilerdeki rolünü analiz eder.
Dersin Tanımı Uluslararası ilişkilerde ve küresel yönetişimde etkin olan uluslararası örgütler tarihsel, kuramsal ve siyasi bağlamlarında değerlendirilecektir. Küresel sorunların çözümünde önemli roller oynayan hem hükümetlerarası hem de hükümet dışı uluslararası örgütler üzerine durulacak, farklı uluslararası örgüt çeşitleri tanımlanacak ve her birinin tarihsel geçmişi, yaşadığı sorunlar ve ilgilendiği alanlar örnekler ile ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 Uluslararası Örgütlerin Tanım ve Sınıflandırması
2 Uluslararası Örgütlere Kuramsal Yaklaşımlar
3 Uluslararası Örgütlerin Tarihsel Gelişimi
4 Birleşmiş Milletler - I (Temel Amaç, İlkeler ve Örgütsel Yapı)
5 Birleşmiş Milletler - II (BM''''nin ilgilendiği örnek vakalar; Filistin, Kore, Kongo)
6 Birleşmiş Milletler - III (BM''''nin ilgilendiği örnek vakalar; Somali, Afganistan, Irak)
7 Birleşmiş Milletler - IV (BM Sorunları ve Geleceği, Reform Tartışmaları)
8 Ara Sınav
9 Avrupa Birliği (Temel Amaç, İlkeler ve Örgütsel Yapı)
10 Avrupa Birliği ve Türkiye İlişkileri
11 Diğer Uluslararası ve Bölgesel Örgütlenmeler - I (Küreselleşme ve Bölgeselleşme / NATO, Dünya Bankası, IMF)
12 Diğer Uluslararası ve Bölgesel Örgütlenmeler - II (IMF, OECD, OPEC, İKÖ)
13 Diğer Uluslararası ve Bölgesel Örgütlenmeler - III (NAFTA, ASEAN, Şangay İşbirliği)
14 Diğer Uluslararası ve Bölgesel Örgütlenmeler - IV (Kızılhaç, Kızılay, Uluslararası Af Örgütü, Greenpeace)
15 Konuların Genel Tekrarı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı
17 Yarıyıl Sonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uluslararası örgütlerin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
2 Uluslararası örgütlerin gelişiminin uluslararası sistemi ne yönde etkilediğini analiz eder.
3 Birleşmiş Milletler''''in müdahalede bulunduğu krizlerin BM ve Dünya açısından nasıl sonuçlar doğurduğunu açıklar.
4 Dünya üzerinde uluslararası barış ve güvenliğin korunması çabalarını tartışır.
5 Bölgesel güvenlik amacıyla kurulan örgütleri analiz eder.
6 Küresel ekonomiye yön veren örgütlerin faaliyetlerini analiz eder.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mehmet Hasgüler, Uluslararası Örgütler, Alfa Yayıncılık, İstanbul, 2012
Yardımcı Kaynaklar Davut Ateş, Uluslarası Örgütler, Dora Yayıncılık, Bursa, 2014

Ders İle İlgili Dosyalar