Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KANSER MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ Birinci Düzey TIB 620 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve interaktif eğitim
Dersin Amacı Kanserin moleküler temelini öğrencilere öğretmek.
Dersin Tanımı Kanserdeki moleküler olayların önemi

Dersin İçeriği
1 Kanserin sebepleri
2 Kanser hücrelerinin özellikleri
3 Tümor virusleri
4 Retrovirusler
5 Retroviral onkogenler
6 Onkogenler
7 Onkogen ürünlerinin foksiyonları
8 Tumor supressor genler
9 Tumor supressor gen ürünlerinin fonksiyonları
10 Moleküler tanı
11 Tedavi
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kanserin sebeplerini anlamak
2 Kanser hücrelerinin özelliklerini öğrenmek
3 Tümor viruslerini öğrenmek
4 Retrovirusleri kavramak
5 Retroviral onkogenleri öğrenmek
6 Onkogenleri öğenmek
7 Onkogen ürünlerinin foksiyonlarını anlamak
8 Tumor supressor genleri kavramak
9 Tumor supressor gen ürünlerinin fonksiyonlarını anlamak
10 Moleküler tanı ve tedaviyi öğrenmek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 9 117
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. A. Ekmekçi. Gen, Genetik Değişim ve Hastalıkları, Gazi Kitabevi, 2006. 2. G. M. Cooper. The Cell A Molecular Apprroach, ASM Press, Washington, 1996. 3. L. Stryer. Biochemistry, 3rd Ed., W. H. Freeman, New York, 1988. 4. J. Darnell, H. Lodish, D. Baltimore. Molecular Cell Biology, 2nd Ed., Scientific American Books, New York, 1990. 5. B. Alberts, A. Johnson, J. Lewis, M. Raff, K. Roberts, P. Walter. Molecular Biology of The Cell, 4th Ed., Garland Science (Taylor & Francis Group), New York, 2002.
Yardımcı Kaynaklar İlgili makaleler ve web sayfaları

Ders İle İlgili Dosyalar