Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Üçüncü Düzey ANA 500 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HARUN ÜLGER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HARUN ÜLGER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik, kaynak tarama, seminer hazırlığı ve sunumu.
Dersin Amacı Öğrencilerin literatür tarama ve sunum yapabilme kabiliyetlerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Sunum yapma becerisinin kazandırılması

Dersin İçeriği
1 Seminer konusu seçmek, seminer başlığı belirlemek, seminer içeriği düzenlemek
2 Sunum teknikleri
3 Eğitici tarafından yapılan sunum
4 Öğrenci tarafından yapılan sunum
5 Öğrenci tarafından yapılan sunum
6 Öğrenci tarafından yapılan sunum
7 Öğrenci tarafından yapılan sunum
8 Öğrenci tarafından yapılan sunum
9 Öğrenci tarafından yapılan sunum
10 Öğrenci tarafından yapılan sunum
11 Öğrenci tarafından yapılan sunum
12 Öğrenci tarafından yapılan sunum
13 Öğrenci tarafından yapılan sunum
14 Öğrenci tarafından yapılan sunum
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Seminer konusu ve başlığı belirleme
2 Kaynak taraması yapabilme
3 İnternetten bilimsel kaynaklara erişebilme
4 Sunum hazırlayabilm
5 Sunum amacıyla elektronik cihazları kullanabilme
6 Sunum yapabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 1 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Day RA (2000) Bilimsel bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay 4. Basım, TÜBİTAK yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar