Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci Düzey ANA 500 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HARUN ÜLGER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HARUN ÜLGER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik, kaynak tarama, seminer hazırlığı ve sunumu.
Dersin Amacı Öğrencilerin literatür tarama ve sunum yapabilme kabiliyetlerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Sunum yapma becerisinin kazandırılması

Dersin İçeriği
1 Seminer konusu seçmek, seminer başlığı belirlemek, seminer içeriği düzenlemek
2 Sunum teknikleri
3 Eğitici tarafından yapılan sunum
4 Öğrenci tarafından yapılan sunum
5 Öğrenci tarafından yapılan sunum
6 Öğrenci tarafından yapılan sunum
7 Öğrenci tarafından yapılan sunum
8 Öğrenci tarafından yapılan sunum
9 Öğrenci tarafından yapılan sunum
10 Öğrenci tarafından yapılan sunum
11 Öğrenci tarafından yapılan sunum
12 Öğrenci tarafından yapılan sunum
13 Öğrenci tarafından yapılan sunum
14 Öğrenci tarafından yapılan sunum
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Seminer konusu ve başlığı belirleme
2 Kaynak taraması yapabilme
3 İnternetten bilimsel kaynaklara erişebilme
4 Sunum hazırlayabilm
5 Sunum amacıyla elektronik cihazları kullanabilme
6 Sunum yapabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Anatomi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olma ve bunları geliştirip ve derinleştirebilme.
2 Anatomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme
3 Anatomi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme ve çözüm önerileri getirebilme
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilme
7 Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygulayabilme.
8 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilme, etik davranma
9 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 1 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Day RA (2000) Bilimsel bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay 4. Basım, TÜBİTAK yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar