Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEMBRAN PROSESLERİ Birinci Düzey ÇM 434 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön Koşul Bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NİĞMET UZAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere membran ayrıma proseslerin temellerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Bu derste öğrenciler membranlar, membran malzemeleri, ve membran ayırma mekanizmaları hakkında detaylı olarak bilgilendirilecektir. Ders, membran bilimi ve teknolojisinin çevresel uygulamaları ağırlıklı olarak verilecektir.

Dersin İçeriği
1 Giriş, Küresel su sıkıntısı ve membran teknolojisine ihtiyaç
2 Taşınım olaylarının temelleri
3 Membranların Tanımı; membran malzemeleri; membran malzemesi olarak polimerler, seramik malzemeler ve özellikleri
4 Membranların türleri ve membran ayırma proseslerin prensipleri
5 Mikrofiltrasyon ve ultrafiltrasyon membranlar
6 Nano filtrasyon ve ters ozmos membranlar
7 İyon değişim membranlar, nanokompozit membranlar ve kullanım alanları
8 Membran morfolojisini belirlemede kullanılan parametreler
9 Membranlarda kirlenme
10 İçme suyu arıtımında membran teknolojisi uygulamaları
11 Evsel atıksuların ve endüstriyel atıksuların (tekstil, deri, gıda, kimya endüstrisi, vb ) arıtımında ve geri kullanımında membran teknolojisi uygulamaları
12 Membran Biyoreaktörler
13 İleri ozmoz
14 Elektrodiyaliz, memban distilasyon, pervaporasyon ve gaz ayırma prosesleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Membran malzemelerinin ve membran türlerinin ve özelliklerini bilir.
2 Membran ayırma proseslerinin temellerini bilir.
3 Evsel ve endüstriyel suların arıtımında ve geri kullanımında membran teknolojisi uygulamalarını bilir.
4 Çoklu gurup çalışması ile proje yapabilme konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
5 ----
6 ----
7 ----
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mulder, Marcel, 1996. Basic Principles of Membrane Technology, Second Edition, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, The Netherlands. Rautenbach, R. And Albrecht, R., 1989. Membrane Processes, John Wiley & Sons, New York,USA.
Yardımcı Kaynaklar Baker R.W. 2004, Membrane Technology and Applications, Second Edition John Wiley & Sons, England

Ders İle İlgili Dosyalar