Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ İkinci Düzey HM 103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TALHA TAŞKANAT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TALHA TAŞKANAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Öğrencili temel bilişim teknolojileri bilgilendirmek.
Dersin Tanımı Bu ders 2 saat teorik olarak işlenen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Bilgisayar ve Bileşenleri ile ilgili Temel Bilgiler
2 Bilgisayar ve Bileşenleri ile ilgili Temel Bilgiler
3 Microsoft Word ile Belge Hazırlama
4 Microsoft Word ile Belge Hazırlama
5 Microsoft Word Konusunda Uygulama Çalışması
6 Microsoft Excel ile Tablo ve Grafik Hazırlama
7 Microsoft Excel ile Tablo ve Grafik Hazırlama
8 Vize Sınavı
9 Microsoft Excel Konusunda Uygulama Çalışması
10 Kelime İşlemciler ve Tablo hesaplayıcıların birlikte kullanımı
11 Kelime İşlemciler ve Tablo hesaplayıcıların birlikte kullanımı
12 Kelime İşlemciler ve Tablo hesaplayıcıların birlikte kullanımı
13 Microsoft Powerpoint ile Sunu Hazırlama
14 Microsoft Powerpoint ile Sunu Hazırlama ve Uygulama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci bilgisayar mimarisi ve donanımları hakkında giriş seviyesinde bilgi edinecektir.
2 Bilgisayarın genel tanımı ve çalışma prensibinin açıklanması
3 Bilgisayar işletim sistemini temel seviyede kullanmak
4 Öğrenci kelime işlemciler hakkında giriş seviyesinde bilgi edinecektir.
5 Öğrenci elektronik tablo yazılımlarının kullanımı konusunda giriş seviyesinde bilgi edinecektir.
6 Office programları (Word, Excel, Powerpoint) ile belge yazma ve biçimlendirme, tablo oluşturma, hesaplama ve grafik yapma, sunum hazırlama ve düzenleme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Uygulamalı Örneklerle Bilgisayar Kullanımı, Oya Gündüz, Alev Sökmen
Yardımcı Kaynaklar İnternet

Ders İle İlgili Dosyalar