Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİYETETİK UYGULAMA İLKE VE SORUNLARI Birinci Düzey BES 315 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMA ÇALAPKORUR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli ANLATIM,TARTIŞMA, YORUMLAMA, SINIF İÇİ PRATİK UYGULAMA, HASTANE UYGULAMASI
Dersin Amacı YETİŞKİN HASTALIKLARINA YÖNELİK KLİNİKLERDE KARŞILAŞILAN BESLENME SORUNLARININ ÇÖZÜMÜNDE DİYETİSYENİN YAPMASI GEREKEN UYGULAMALARIN BİLİNMESİ,
Dersin Tanımı BU DERS KAPSAMINDA ÖĞRENCİLER YETİŞKİN HASTANESİNDE KARŞILAŞILAN BESLENME SORUNLARINI ÖĞRENECEK VE BU SORUNLARA YÖNELİK ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİ ÖĞRENECEKLERDİR.

Dersin İçeriği
1 Hastane malnütrisyonunun önemi, nedenleri, sonuçları
2 Malnütrisyonu saptama yöntemleri, tarama testleri
3 Beslenme desteğinin veriliş yolu, Beslenme desteğinin izlenmesi
4 Enerji ve besin ögeleri gereksinimlerinin doğru belirlenmesi
5 Beslenme desteğinde etik ilkeler
6 Hastane yemeklerinin tüketimindeki sorunlar ve çözüm önerileri
7 Onkolojik hastalarda beslenme tedavisi
8 Ara sınav
9 Yoğunbakım hastalarında beslenme tedavisi
10 Bariatrik cerrahi geçiren hastalarda beslenme tedavisi
11 Besin ilaç etkileşimleri
12 Bitkisel desteklerin sağlıklı beslenmede yeri
13 Örnek vaka çözümleri
14 Örnek vaka çözümleri
15 Genel değerlendirme ve tartışma
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin sonunda öğrenciler; hastane malnütrisyonunun önemini açıklar.
2 Bu dersin sonunda öğrenciler; malnütrisyonu saptama yöntemlerini kavrar.
3 Bu dersin sonunda öğrenciler; beslenme desteği verme ve izleme becerisi kazanır.
4 Bu dersin sonunda öğrenciler; beslenme desteği verilirken dikkat edilmesi gereken etik ilkeleri açıklar.
5 Bu dersin sonunda öğrenciler; hastane yemeklerinin tüketimindeki sorunlara yönelik çözüm önerisi getirebilir.
6 Bu dersin sonunda öğrenciler; klinikte sıklıkla karşılaşacakları hastalıkların beslenme tedavisini açıklar.
7 Bu dersin sonunda öğrenciler; besinlerin ilaç metabolizması üzerindeki etkilerini ve ilaçların besin metabolizması üzerindeki etkilerini kavrar.
8 Bu dersin sonunda öğrenciler; bitkisel destek tedavilerinin sağlıklı beslenmedeki yerini açıklar.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Ödevler 3 1 3
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T, Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 4. baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Beslenme ve Diyetetik alanında yayınlanmış ulusal veya uluslar arası kitap ve dergiler.

Ders İle İlgili Dosyalar