Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİYETETİK UYGULAMA İLKE VE SORUNLARI Birinci Düzey BES 315 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMA ÇALAPKORUR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli ANLATIM,TARTIŞMA, YORUMLAMA, SINIF İÇİ PRATİK UYGULAMA, HASTANE UYGULAMASI
Dersin Amacı YETİŞKİN HASTALIKLARINA YÖNELİK KLİNİKLERDE KARŞILAŞILAN BESLENME SORUNLARININ ÇÖZÜMÜNDE DİYETİSYENİN YAPMASI GEREKEN UYGULAMALARIN BİLİNMESİ,
Dersin Tanımı BU DERS KAPSAMINDA ÖĞRENCİLER YETİŞKİN HASTANESİNDE KARŞILAŞILAN BESLENME SORUNLARINI ÖĞRENECEK VE BU SORUNLARA YÖNELİK ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİ ÖĞRENECEKLERDİR.

Dersin İçeriği
1 Hastane malnütrisyonunun önemi, nedenleri, sonuçları
2 Malnütrisyonu saptama yöntemleri, tarama testleri
3 Beslenme desteğinin veriliş yolu, Beslenme desteğinin izlenmesi
4 Enerji ve besin ögeleri gereksinimlerinin doğru belirlenmesi
5 Beslenme desteğinde etik ilkeler
6 Hastane yemeklerinin tüketimindeki sorunlar ve çözüm önerileri
7 Onkolojik hastalarda beslenme tedavisi
8 Ara sınav
9 Yoğunbakım hastalarında beslenme tedavisi
10 Bariatrik cerrahi geçiren hastalarda beslenme tedavisi
11 Besin ilaç etkileşimleri
12 Bitkisel desteklerin sağlıklı beslenmede yeri
13 Örnek vaka çözümleri
14 Örnek vaka çözümleri
15 Genel değerlendirme ve tartışma
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin sonunda öğrenciler; hastane malnütrisyonunun önemini açıklar.
2 Bu dersin sonunda öğrenciler; malnütrisyonu saptama yöntemlerini kavrar.
3 Bu dersin sonunda öğrenciler; beslenme desteği verme ve izleme becerisi kazanır.
4 Bu dersin sonunda öğrenciler; beslenme desteği verilirken dikkat edilmesi gereken etik ilkeleri açıklar.
5 Bu dersin sonunda öğrenciler; hastane yemeklerinin tüketimindeki sorunlara yönelik çözüm önerisi getirebilir.
6 Bu dersin sonunda öğrenciler; klinikte sıklıkla karşılaşacakları hastalıkların beslenme tedavisini açıklar.
7 Bu dersin sonunda öğrenciler; besinlerin ilaç metabolizması üzerindeki etkilerini ve ilaçların besin metabolizması üzerindeki etkilerini kavrar.
8 Bu dersin sonunda öğrenciler; bitkisel destek tedavilerinin sağlıklı beslenmedeki yerini açıklar.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Ödevler 3 1 3
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T, Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 4. baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Beslenme ve Diyetetik alanında yayınlanmış ulusal veya uluslar arası kitap ve dergiler.

Ders İle İlgili Dosyalar