Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KORE'NİN SİYASET VE İKTİSAT TARİHİ I Üçüncü Düzey KDE503 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Korece
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Kichang Kim
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Kore milletinin doğuşundan yakın çağa kadar olan tarihini incelemek
Dersin Tanımı Eskiçağ Kore tarihinin incelenmesi

Dersin İçeriği
1 Dangun Efsanesi
2 Kore Milletinin Doğuşu
3 Paleolitik Çağ
4 Neolitik Çağ
5 Bronz ve Demir Çağı
6 Gocoson Devleti
7 Ara sınav
8 Goguryo Hanedanlığı
9 Bekçe Hanedanlığı
10 Şilla Hanedanlığı
11 Üç Krallık Dönemi
12 Üç Krallık Dönemi
13 Goryo Hanedanlığı
14 Coson Hanedanlığı
15 Final
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kore Milletinin doğuşu ve kuruluş efsaneleri edinilecektir
2 Paleolitik, neolitik, bronz ve demir çağlarında Kore milletinin durumu edinilecektir.
3 Kore Milletinin kurmuş olduğu ilk devlet olan Gocoson devletinin tarihi edinilecektir
4 Daha sonra kurulan üç büyük hanedanlık olan Goguryo, Bekce ve Şilla Hanedanlıkları
5 Üç hanedanlığın birleşmesi ile oluşan Üç Krallık Dönemi
6 Goryo Hadenlığının tarihi
7 Coson Hanedanlığını tarihi
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
2 2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 7 6 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 다시 찾는 한국사 Tekrar Aradığımız Kore Tarihi, Han Yonggu, Gyongsewon Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar 살아있는 한국사 교과서 1, Yaşayan Kore Tarihi Ders Kitabı, Kore Tarih Eğitmenleri Enstitüsü, Humanist Yayınevi Uluslararası Okurlar İçin Kore Tarihi, Kore Büyükelçiliği

Ders İle İlgili Dosyalar