Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAYIR-MERA ISLAHI Birinci Düzey TAB 402 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MAHMUT KAPLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Çayır meraların farklı metotlarla ıslah yollarının kavranması, hangi ıslah metodunun hangi durumlarda uygulanmasına karar verilmesi konularında beceri kazandırmak
Dersin Tanımı Çayır mera ıslahı konularını kapsar

Dersin İçeriği
1 Çayır Mera ve Yayla Kavramları, Kaba yem kaynakları, mera ıslahının temel ilkeleri ve meralarda tohumlama Uygulama: Çayır mera bitki topluluklarının kalitatif, kantitatif ve sentetik özellikleri
2 Mera karışımları, karışımda kullanılan bitki grupları, karışım özellikleri ve meralarda tohum yatağı hazırlama Uygulama: Vejetasyon etüdünde kullanılan metotlar
3 Suni meraların ekimi ve tohumlanan meraların idaresi Uygulama: Çayır mera bitkilerinin vejetasyonda dağılış şekilleri
4 Meralarda yabancı bitkiler ve mücadelesi Uygulama: Vejetasyon etütlerinde optimum numune ve parsel sayısının belirlenmesi
5 Meralarda yakma ve biyolojik mücadele Uygulama: Mera kesimlerinin belirlenmesi ve haritaya işlenmesi
6 Yakmanın mera bitkilerine etkileri, kontrollü yakma ve yakma sonrası mera idaresi Uygulama: Mera durumunun tespit edilmesi
7 Çayır meralarda besin maddelerinin çevrimi, bitki ve hayvan açısından minerallerin önemi ve gübrelemede dikkat edilecek hususlar Uygulama: Otlatma kapasitesinin belirlenmesi
8 Gübrelemenin yararları organik ve inorganik gübreler Uygulama: Otlatma Kapasitesi ile ilgili örnek problemler
9 Çayır meralarda su düzeni, sulama ve drenaj Uygulama: Suni ve intensif meralarda otlatma kapasitesinin belirlenmesi
10 Çayır meralarda toprak ve su koruma, erozyon ve korunma yolları Uygulama: Otlatma gücü rehberinin kullanımı
11 Meralarda hayvan yönetimini kolaylaştırıcı yapı ve tesisler Uygulama: Arazide uygulamalı olarak mera ölçüm metotlarının gösterimi (Transekt, Lup, Tekerlekli nokta)
12 Meraların parsellenmesi ve bakımı Uygulama: Ölçüm metotlarının arazide uygulanması
13 Çayır arazilerinin ıslahında dikkat edilecek hususlar Uygulama: Arazide mera bitkilerinin tanıtımı
14 Mera ıslahı ile ilgili özellikle bölgemizde yapılan çalışma slaytlarının sunumu Uygulama: Arazide uygulama sınavı
15 Final Exam
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çayır mera yayla kavramlarını açıklayabilir
2 Çayır mera karışımlarının oluşturulmasını kavrayabilirler
3 Yabancı otlarla farklı metotlarla mücadele olanaklarını kavrayabilir
4 Çayır meraların gübre ihtiyaçlarının belirlenmesi ve gübrelerin uygulama teknikleri ile ilgili beceri sahibi olabilir
5 Çayır meralarda su düzeninin ayarlanması ve toprak su koruma metotlarını kavrayabilir
6 Meralarda hayvan yönetimini kolaylaştırıcı yapı ve tesislerin kurulması ile ilgili beceriye sahip olabilir
7 Daha önce yapılan ıslah çalışmalarını kavrayarak gelecekte bu tip projelerde görev alabilir
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2 Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3 Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4 Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5 Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7 Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9 Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12 Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13 Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14 Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15 Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Altın M, Gökkuş A ve Koç A, 2005. Breeding pasture-meadow grasses. Gökkuş A, Koç, A ve Çomaklı B, 2005. Pasture-meadow grasses Application Guide.
Yardımcı Kaynaklar Pasture grasses in breeding a variety of domestic and foreign published books and research articles that have been made in this regard

Ders İle İlgili Dosyalar