Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPRAK ISLAHI İkinci Düzey TO 405 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OSMAN SÖNMEZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ OĞUZHAN UZUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bozulmuş toprakların geri kazanımı ve iyileştirilmesi konusunda bilgiler vermek toprak ıslah hesaplarının öğretilmesi.
Dersin Tanımı Bozulmuştoprakların sınıflandırılması, Toprak bozulmasının nedenleri, Toprakta tuzluluk ve alkaliliğe neden olan etmenler, Toprakların drenaj kapasiteleri, Toprak ıslahında kullanılan fiziksel ve kimyasal yöntemler, Toprak ıslahı için kullanılacak kimyasal maddelerin hesaplanması ve uygulanması.

Dersin İçeriği
1 Toprağın tanımı ve genel bilgiler
2 Türkiyede ve Dünyada bozulmuş topraklar
3 Bozulmuş toprakların sınıflandırılması
4 Tuzlu ve alkali toprakların sınıflandırılması
5 Tuzlu ve alkali toprakların sınıflandırılması
6 Toprakta bulunan tuz çeşitleri
7 Toprakta infiltrasyon problemleri
8 Toprakta drenaj problemleri
9 Tuzlu ve alkali toprakların ıslahı
10 Tuzlu ve alkali toprakların ıslahı
11 Tuzlu ve alkali toprakların ıslahı
12 Toprakta ağır metal kirliliği
13 Ağır metal kirliliği ıslah yöntemleri
14 Biyoremidasyon
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bozulmuş toprakların özelliklerini açıklayabilir.
2 Toprakların bozulmasına neden olan etmenleri sınıflandırabilir.
3 Bozulmuş topraklar hakkında ıslah yöntemine karar verebilir.
4 Toprak ıslahında kullanılacak kimyasalları belirleyebilir.
5 Bozulmuş toprakları ıslah edilebilmesi için gerekli hesaplamaları yapabilir.
6 Toprakların ıslahında farklı metodlar arasındaki avantaj ve dezavantajları açıklayabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar