Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
WEYL GRUPLARI-II Üçüncü Düzey MAT 562 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. Hasan ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere Weyl grupları ve yansıma gruplarının temel kavramlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Weyl grupları ve yansıma gruplarının temel konuları

Dersin İçeriği
1 Altsistemler
2 Parabolik altgruplar
3 Coxeter kompleksi
4 Lie cebirleri
5 Cartan ayrıştırması
6 Bir basit Lie cebirinin kökleri
7 Dynkin diagramı
8 İzomorfizm teoremleri
9 Basit Lie cebirleri
10 Yansıma grupları
11 Yansıma gruplarının sınıflandırılması
12 Kök sistemlerin Coxeter grafikleri
13 Kök sistemlerin sınıflandırılması
14 Coxeter grupları üzerindeki permütasyon istatistikleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Altsistemler ve parabolik altgrupların tanımı
2 Lie cebirlerinin yapısını öğrenme
3 Kök sistemler yardımıyla Dynkin diagramları kavramını pekiştirme
4 Yansıma gruplarının temel kavramlarını edinme
5 Yansıma gruplarının sınıflandırılmasını anlama
6 Kök sistemlerinin sınıflandırılmasını anlama
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı James E. Humphreys, Reflection Groups and Coxeter groups, Cambridge University Press, New York, 1992.
Yardımcı Kaynaklar Roger W. Carter, Simple groups of Lie type, Wiley, London, 1989.

Ders İle İlgili Dosyalar