Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SESLENDİRME - YORUMLAMA II (PİYANO) Üçüncü Düzey MÜZ506.1 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Afak JAFAROVA, Doç. Gulnara JOROBEKOVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatım ve gösterip yaptırma(uygulama) yöntemi kullanılmaktadır.
Dersin Amacı Öğrencinin piyanoda eserler icra edebilmesi.
Dersin Tanımı Piyano çalma tekniklerini geliştirip eser üzerinde uygulayabilme, farklı müzikal ifade terimlerini eser üzerinde uygulayabilme, farklı müzik dönemlerindeki eserleri dönemin karakter özelliklerine uygun olarak çalabilme, verilen programı tüm teknik ve müzikal özellikleriyle bir bütün olarak yorumlayabilme konularını içermektedir.

Dersin İçeriği
1 Vize programı seçimi etüd-polifoni-piyes
2 Program deşifresi ve incelenmesi
3 Teknik çalışma
4 Programın ezber çalınması
5 Programın müzikal yorumu
6 Program üzerinde müzikal ve teknik çalışmalar
7 Program üzerinde müzikal ve teknik çalışmalar
8 Vize programın icrasının tamamlanması.
9 Vize Haftası
10 Final programı seçimi etüd -polifoni- sonat veya varyasyon takımları-milli müzik
11 Program deşifresi ve incelenmesi
12 Teknik ve ezberleme çalışması
13 Programın müzikal yorumu ve teknik çalışmalar ile final programının icrasının tamamlanması.
14 Final Haftası
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sınav programının profesyonel seviyede icrası
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3 Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4 Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5 Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11 Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13 Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı KULLANILAN KAYNAKLAR: Etüdler: Czerny Op: 740, 299 Cramer, Lemuan, Chopin, Maskovsky Polifonik Eserler: Johann Sebastian BACH İyi düzenlenmiş klavye (Wohltemperierte klavir), İngiliz Süitleri, Fransız Süitleri Shostakovich 24 prelüd ve füg. Sonat Albümleri: Scarlatti sonatları, Klasik dönem bestecilerinin piyano sonatları Piyes Albümleri: Adnan Saygun, Fazıl Say, Schubert, Tchaikovski Mevsimler, Chopin, Mendhelsson (Sözsüz Şarkılar), Bela Bartok, Edward Grieg, Erdal Tuğcular (Türkünün Rengi), Enver Tufan (Günlerde Makamlar), Necdet Levent, Fikret Emirov (12 Minyatür),Kara Karayev (24 Prelud) Lutoslawski Piyano Albümü. 4 el piyano literatürü piyano konçertoları
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar