Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK HALK BİLİMİ I İkinci Düzey MÜZ421 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör EĞİTİM GÖREVLİSİ AYKUT ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN MEHMET ATEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Halk Bilimin kapsadığı alanlar ve içerisinde bulunan öğelerin öğretilmesi, bu alandaki yapılmış çalışmaların incelenmesi.
Dersin Tanımı Halk biliminin tanımı ve genel bilgiler, derleme teknikleri.

Dersin İçeriği
1 Halk Bilimine Giriş
2 Halk Biliminin Dünyada ki Gelişimi
3 Ilk Halk Bilimi Örnekleri
4 Cumhuriyet’ten önceki ve sonraki Halk Bilimi
5 Atatürk ve Halk Bilimi
6 Halk Biliminin Konusu.
7 Halk Biliminin Önemi.
8 VİZE HAFTASI
9 VİZE HAFTASI
10 Seminer Sunumu
11 Halk Biliminin Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi
12 Halk Bilimi Alan Araştırma Teknikleri
13 Derleme Çalışmaları
14 Halk biliminde Bazı Terim ve Kavramlar
15 Sınava Yönelik Genel Tekrar
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Halk Bilimi hakkında genel bilgiler öğrenir.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Artun E, (2005), Türk Halk Bilimi , Bayrak Matbaası , ISBN: 975-6403-74-8, Istanbul Tan N, (2000) Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler , Art Media, ISBN: 975-95958-0-X, Istanbul Türkmen F, (1996) , Halk Bilimi Yöntemi, Semih Ofset Matbaacılık Yayıncılık, Ankara Çobanoğlu Ö, (1999), Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Basım Yayın Pazarlama , ISBN: 975-338-290-1, Ankara
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar