Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENDÜSTRİ-İÇİ TİCARET İkinci Düzey İKT 648 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Oğuzhan TÜRKER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Geleneksel dış ticaret teorilerinin açıklayamadığı ticaret türünün nedenlerini ve etkilerini açıklamaktır.
Dersin Tanımı Endüstri-içi ticaret, endüstrilerarası ticaretten farklı olarak, aynı malın değişik türlerinin hem ihraç hem de ithal edilmesidir.

Dersin İçeriği
1 Endüstri-içi ve endüstrilerarası ticaret kavramları
2 Homojen mallarda endüstri-içi ticareti etkileyen faktörler
3 Farklılaştırılmış mallarda endüstri-içi ticareti etkileyen faktörler
4 Endüstri-içi ticaretin belirleyicileri: Endüstriye özgü değişkenler
5 Endüstri-içi ticaretin belirleyicileri: Ülkeye özgü değişkenler
6 Endüstri-içi ticaretin ölçülmesi: Grubel-Lloyd endeksi, marjinal endüstri-içi ticaret
7 Endüstri-içi ticaretin ölçülmesi: Balassa endeksi, ikili ticaret
8 Ara sınav
9 Türkiye''nin dış ticaretinde endüstri-içi ticaretin yeri
10 Yatay endüstri-içi ticaret
11 Dikey endüstri-içi ticaret
12 Endüstri-içi ticaret teorileri: Rekabetçi piyasalar
13 Endüstri-içi ticaret teorileri: Oligopolcü piyasalar
14 Endüstri-içi ticaretle ilgili ampirik literatür I
15 Endüstri-içi ticaretle ilgili ampirik literatür II
16 Final sınavı
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dış ticaret teorilerine hakimiyet
2 Günümüz ticaret modellerini açıklayabilme
3 Ülkeler arasındaki ticaretin nedenlerini yorumlayabilme
4 Aynı malın hem ihraç hem ithal edilmesinin altında yatan nedenleri açıklayabilme
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir.
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı H. Atik ve O. Türker, Modern Dış Ticaret Kuramları, Nobel Yayınları, Ankara, 2011.
Yardımcı Kaynaklar 1) Grubel, H. and Lloyd, P. J., Intra Industry Trade: The Theory and Measurement of International Trade with Differentiated Products, London: Macmillan, 1975. 2) Narin Emirhan, Pınar, “Endüstri-içi Ticaret ve İhracata Dayalı Sektörler Açısından Türkiye Uygulaması, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, 2002.

Ders İle İlgili Dosyalar