Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK DİLİ TARİHİ II Üçüncü Düzey TDE458 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GALİP GÜNER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GALİP GÜNER
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Türk dilinin tarihî dönemlerini kavratmak
Dersin Tanımı Türkolojinin gelişim süreci ve evreleri

Dersin İçeriği
1 Türkolojinin bir bilim ve araştırma alanı olarak ortaya çıkmasına sebep olan siyasî, sosyal, kültürel olaylardan hareketle Türkoloji kavramı tanıtılarak, Türkolojinin konusu ve kaynakları anlatılacaktır. Türkoloji araştırmalarının yoğun ve yaygın olduğu ülkeler, Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki Türkoloji kurumları, bu kurumların Türkoloji alanındaki yayınları, bu kurumlarca organize edilen belli başlı faaliyetler, belli başlı Türkologlar ve eserleri tanıtılacaktır.
2 DÜNYA DİL AİLLELERİ VE KAYNAKLARI BAKIMINDAN DÜNYA DİLLERİ
3 TÜRKOLOJİ VE TÜRK LEHÇELERİNİN SINIFLANDIRILMASI
4 TÜRK DİLİNİN TARİHİ DEVRELERİ-İLK TÜRKÇE ÇAĞI
5 ESKİ TÜRKÇE ÇAĞI KÖKTÜRKLER VE KÖKTÜRKÇE, UYGURLAR VE ESKİ UYGUR TÜRKÇESİ
6 ORTA TÜRKÇE DÖNEMİ KARAHANLI TÜRKÇESİ
7 HAREZM TÜRKÇESİ
8 ARA SINAV
9 KUZEY KIPÇAK TÜRKÇESİ
10 MEMLUK KIPÇAK TÜRKÇESİ
11 BATI TÜRKÇESİ-BEYLİKLER DÖNEMİ VE ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ
12 OSMANLI TÜRKÇESİ
13 TANZİMAT DÖNEMİ TÜRKİYE TÜRKÇESİ
14 MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ TÜRKİYE TÜRKÇESİ
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkoloji kavramının tanıtılması
2 Türkoloji çalışmalarının tanıtılması
3 Türk dilinin tarihi dönemlerinin öğretilmesi
4 Türk dilinin tarihi dönemlerinin öğretilmesi
5 Türk dilinin tarihi dönemlerinin öğretilmesi
6 Türk dilinin tarihi dönemlerinin öğretilmesi
7 Türk dilinin tarihi dönemlerinin öğretilmesi
8 Türk dilinin tarihi dönemlerinin öğretilmesi
9 Türk dilinin tarihi dönemlerinin öğretilmesi
10 Türk dilinin tarihi dönemlerinin öğretilmesi

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı AHMET BİCAN ERCİLASUN, BAŞLANGIÇTAN YİRMİNCİ YÜZYILA TÜRK DİLİ TARİHİ, AKÇAĞ YAYINLARI, ANKARA, 2000.
Yardımcı Kaynaklar AHMET BİCAN ERCİLASUN, BAŞLANGIÇTAN YİRMİNCİ YÜZYILA TÜRK DİLİ TARİHİ, AKÇAĞ YAYINLARI, ANKARA, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar