Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEMİNER Birinci Düzey TAB 500 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ, PROF. DR. MAHMUT KAPLAN, DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ, DOÇ. DR. HAMDİ ÖZAKTAN, DR. ÖĞR. ÜYESİ AZİZ ŞATANA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞ.GÖR ONUR OKUMUŞ
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Dersi alan öğrencilere seminer hazırlanması ve sunumu konusunda bilgi vermek
Dersin Tanımı Öğrencilerinin verecekleri seminerle ilgili olarak yapılan çalışmaları kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Ön hazırlık olarak seminer konusunun belirlenmesi
2 Ön hazırlık olarak seminer konusunun belirlenmesi
3 Ön hazırlık olarak seminer konusunun belirlenmesi
4 Belirlenen konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması
5 Belirlenen konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması
6 Belirlenen konu ile ilgili kaynak taramasının yapılması
7 Taranan literatürler ışığında seminer sunumunun hazırlanması
8 Taranan literatürler ışığında seminer sunumunun hazırlanması
9 Taranan literatürler ışığında seminer sunumunun hazırlanması
10 Hazırlanan sunumun danışman tarafından değerlendirilmesi
11 Hazırlanan sunumun danışman tarafından değerlendirilmesi
12 Seminerin sunulması
13 Sunum sonuçlarının danışman ile paylaşılması
14 Sunum sonuçlarının danışman ile paylaşılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bir konuyu, literatürden araştırma ve öğrenme becerisini kazanma
2 Taranan literatür ışığında sunum hazırlama tekniklerinin kazanılması
3 Hazırlanan sunumu etkili bir şekilde sunma becerisinin kazanılması
4 Planlı çalışma becerisinin kazanılması
5 Çalışmalarda yaygın etki oluşturmaya katkı
6 Topluma hitap etme kabiliyetinin kazanılması
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 40 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
Yardımcı Kaynaklar Dersi veren öğretim üyesinin ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar