Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PİSTONLU MOTORLAR-I İkinci Düzey UGMB 213 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MAHMUT ÇELİK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SELİM TANGÖZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Metin Uzun Arş. Gör. Figen Köklü
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Uçaklarda kullanılan pistonlu motorların tanıtımı
Dersin Tanımı Uçak pistonlu motorları

Dersin İçeriği
1 TEMELLER KAVRAMLAR
2 MOTOR PERFORMANSI
3 MOTOR YAPISI
4 MOTOR YAKIT SİSTEMLERİ
5 MOTOR YAKIT SİSTEMLERİ
6 ELEKTRONİK MOTOR KONTROLÜ
7 ATEŞLEME SİSTEMİ; START SİSTEMİ
8 ARA SINAV
9 HAVA GİRİŞİ VE EGZOZ
10 SOĞUTMA SİSTEMİ
11 SÜPERŞARJ SİSTEMİ
12 TURBOŞARJ SİSTEMİ
13 YAĞLAMA SİSTEMLERİ
14 YAĞLAMA SİSTEMLERİ
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Pistonlu motora ait elemanları tanır
2 Pistonlu motorun performansını etkileyen sistemleri ve elemanları tanır
3 Pistonlu motora ait yapısal elemanları söküp takabilir
4 Pistonlu motorda kullanılan karbüratör, yakıt kontrol valfleri, yakıt filtresi ve yakıt manifoldlarını tanır, söker ve temizleyip takar
5 DC starter, selenoid diğer sistem elemanlarını tanır, söker ve takar
6 Manyeto, distribütör ve bujileri tanır, söker ve takar. Manyeto testlerini yapar, Bujilerin temizlenmesini gerçekleştirir
7 Soğutma finleri temizleyip reflector ve motor flaplarını kontrol edilebilir
8 Süperşarj ve turboşarj sistemlerine ait kompresör, türbin ve manifoldları söküp takabilir
9 Yağlama sisteminin elemanlarını tanır temizler ve takar.
10 Yağ kaçak kontrollerini yapabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 13 2 26
Laboratuvar 13 2 26
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TTS Piston Engines - Module 16
Yardımcı Kaynaklar Oxsford Module 16 - Aircraft Piston Engines

Ders İle İlgili Dosyalar