Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİL EĞİTİMİNDE METİN DİLBİLİM Üçüncü Düzey TEA 647 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ.
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET ALİ BAHAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Örgün öğretim/uzaktan öğretim biçiminde verilmektedir.
Dersin Amacı Dil eğitiminin (ana dili ve yabancı dil eğitimi) temel aracı ve amacı olan metinlerin üretim süreçlerini ve metinsellik özelliklerini metin dilbilim verileri doğrultusunda incelemek.
Dersin Tanımı Bu ders; söz, tümce, sözce, iletişim, anlam düzeyleri, bölüt, metin, söylem, konu sürekliliği, metinsellik ölçütleri, metin türü, sözbilim, anlambilim, sözbilimsel yapı ve merkezleme kuramları çerçevesinde dinleme, konuşma, okuma, yazma eğitimi ve dil bilgisi öğretimine yönelik metin betimleme, çözümleme ve yorumlamalarının gerçekleştirildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Dil eğitiminde dil/söz, edim/edinç, söz/sözce, tümce, bağlam ve iletişim kavramları
2 Dil eğitiminde metin ve söylem kavramları, metin
3 Dil eğitiminde konu sürekliliğiyle ilgili kavramlar
4 Dil eğitiminde bağlam türleri
5 Dil eğitiminde metinsellik ölçütleri (metne yönelik ölçütler)
6 Ara sınav
7 Dil eğitiminde metin türü ve önemi
8 Dil eğitimi ve sözbilim
9 Dil eğitimi ve anlambilim
10 Dil eğitiminde sözbilimsel yapı kuramı
11 Dil eğitiminde merkezleme kuramı
12 Metin çözümlemeleri
13 Metin çözümlemeleri
14 Yarı yıl sonu sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5 Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar