Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM PROGRAMLARI Üçüncü Düzey EGB 521 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Program Geliştirme dersini almış olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sözlü sunum
Dersin Amacı İlk- ve ortaöğretim programlarını hedef, içerik, eğitim durumu ve değerlendirme boyutları, eksik ve hatalı kısımlarını bulabilme, eleştirme ve yeni öneriler sunma yeterlikleri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı 249/5000 İlköğretim ve orta öğretim müfredatlarının, hangi dersin, öğrenme-öğretme sürecinin kullanılacağı ve ilk ve orta öğretim okullarında öğretilen derslerde hangi değerlendirme süreçlerinin kullanılacağı konusunda bilgi içeren bir bildiri olduğu ifade edilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Dersin hedeflerini açıklama ve tanışma
2 İlköğretim programlarının genel tanıtımı ve bölümleri hakkında bilgi verme
3 Güncel İlköğretim programının hedeflerini inceleme
4 Güncel İlköğretim programının içeriğini inceleme
5 Güncel İlköğretim programının öğretme ve öğrenme süreçlerini inceleme
6 Güncel İlköğretim programının değerlendirme etkinliklerini inceleme
7 Güncel İlköğretim programının eksikleri üzerine tartışma, eleştirebilme, öneriler sunma
8 Ara sınav
9 Ortaöğretim programlarının genel tanıtımı ve bölümleri hakkında bilgi verme
10 Güncel Ortaöğretim programının hedeflerini inceleme
11 Güncel Ortaöğretim programının içeriğini inceleme
12 Güncel Ortaöğretim programının öğretme ve öğrenme süreçlerini inceleme
13 Güncel Ortaöğretim programının değerlendirme etkinliklerini inceleme
14 Güncel Ortaöğretim programının eksikleri üzerine tartışma, eleştirebilme, öneriler sunma
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İlköğretim programlarının tarihini ve içeriğini tanır.
2 Güncel ilköğretim programının hedeflerini ve kazanımlarını açıklar.
3 Güncel ilköğretim programının içeriği hakkında bilgi verebilir.
4 Güncel ilköğretim programındaki öğretme öğrenme süreçleri ve araç gereçleri hakkında bilgi verir.
5 Güncel ilköğretim programındaki değerlendirme etkinlikleri hakkında bilgi verir.
6 Ortaöğretim programlarının tarihini ve içeriğini tanır.
7 Güncel Ortaöğretim programının hedeflerini ve kazanımlarını açıklar.
8 Güncel Ortaöğretim programının içeriği hakkında bilgi verebilir.
9 Güncel Ortaöğretim programındaki öğretme öğrenme süreçleri ve araç gereçleri hakkında bilgi verir.
10 Güncel Ortaöğretim programındaki değerlendirme etkinlikleri hakkında bilgi verir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Primary and secondary education programs
Yardımcı Kaynaklar Program evaluation resources

Ders İle İlgili Dosyalar