Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOSYOLOJİ TARİHİ İkinci Düzey FDB 581 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CELALEDDİN ÇELİK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULVAHAP TAŞTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze eğitim/Sunum, Seminer Hazırlama
Dersin Amacı Kurucu sosyologların kuramları çerçevesinde sosyolojinin ortaya çıkışı, gelişimi ve tarihsel bağlamı ile ilgili bilgilendirmek ve bilinçlendirmek.
Dersin Tanımı Belli başlı sosyologlar ve kuramlar tarihi süreç içerisinde ele alınarak incelenir.

Dersin İçeriği
1 Sosyolojiyi Hazırlayan Olaylar
2 Sosyolojinin Hazırlık Çağının Son Safhaları
3 İlk Sosyoloji Sistemlerinin Doğuşunda Fransız-İngiliz Akımı
4 Saint-Simon, Auguste Comte, Herbert Spencer
5 İlk Sosyoloji Sistemlerinin Doğuşunda Alman Akımı
6 Hegel Felsefesi, Karl Marx
7 1860-1900 Arasında Sosyoloji
8 1900 Sonrası Sosyoloji
9 Emile Durkheim - Vilfredo Pareto
10 Max Weber - Ferdinand Tönnies
11 Sosyoloji Akımları (Biçimsel-Psikolojik-Evrenselci-Tarihsel)
12 Türkiye'de Sosyoloji Tarihi
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sosyolojinin ortaya çıkışının tarihi koşullarını öğrenir.
2 Belli başlı sosyologlar ve kuramlar hakkında bilgi edinir.
3 Toplumların gelişim aşamaları ve bunların kuramsal arka planı kavranır.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 3 9
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 6 6 36
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 3 3 9
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 3 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 30
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   20
Genel toplam   40

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hans Freyer, Sosyoloji Kuramları Tarihi, Çev. Tahir Çağatay, Haz. M. Rami Ayas, Doğu Batı yay., Ankara, 2012.
Yardımcı Kaynaklar Nurettin Şazi Kösemihal, Sosyoloji Tarihi, Remzi Kitabevi, 5. baskı, İstanbul, 1995.

Ders İle İlgili Dosyalar