Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA TAKİP 1 Birinci Düzey JDE 323 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, şu ana kadar edinilmiş Japonca seviyesini gazete okuma ve okunanları tartışma yoluyla daha da yükseltmektir. Ayrıca, Japon medyasında çıkan Türkiye ve dünyanın durumu ile ilgili haberlerle öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin Tanımı Japon medyasında yer alan her türlü (ulusal ve uluslararası ekonomik, siyasi, kültürel vs.)olaylar ve haberlerin takip edilip, rapor haline getirilerek sınıf ortamında haberle ilgili sunumun yapıldığı derstir.

Dersin İçeriği
1 Dersin içeriği, yöntemi ve işleyici konusunda bilgi edinir. Medya nedir? Medya Takip nedir? sorularıyla öğrencilerin mevcut bilgileriyle fikir alışverişi yapılır. Ardından, medya ve medya takip terimlerinin tanımı yapılarak öğrencilere medya türleri anlatılır. Internette yer alan japon medya sitelerinin tanıtımı yapılır. Bu sitelerden alınan bir haber, nasıl rapor olarak hazırlanıp sunulucağı konusunda bilgi verilir ve haberler izletilir.
2 Aşağıdaki 3 büyük gazete ve web sayfaları ile başka haber siteleri tanıtılır. 1. Mainichi shinbun 2. Asahi shinbun 3. Yomiuri shinbun 4. diğer haber siteleri.
3 Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
4 Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
5 Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
6 Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
7 Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
8 Ara Sınav
9 Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
10 Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
11 Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
12 Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
13 Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
14 Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
15 Yarı yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Japon medya..sını takip eder ve yorumlar.
2 Japon medyası ile günlük gelişen siyasi, kültürel ve spor vs. olayları konusunda bilgi sahibi olur.
3 Japon medyasında yer alan haberleri Türkçe rapor haline getirir.
4 Japon medyasındaki haberleri Turkçe sunarak, etrafındakileri bilgilendirir.
5 Japon medyası ile Türk medyası arasında karşılaştırma yapar.
6 Eş zamanlı olarak Türk ve Japon gündemini takip ederek haberci gözüyle yorumlar.
7 Japon medyasında dış haberleri izleyerek onların olayı hangi yönüyle ekrana yansıttığını görür.
8 Karşılaştırma yapar.
9 Japoncadaki habercilik dilini öğrenir.
10 ---

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 8 2 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar http://www3.nhk.or.jp/news/ http://mainichi.jp/ http://www.yomiuri.co.jp/ http://www.asahi.com/ http://www.news24.jp/

Ders İle İlgili Dosyalar