Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOİSTATİSTİK VE TIP Üçüncü Düzey ELK123 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET ÖZTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı İlgili asistanlar
Dersin Veriliş Şekli Sınıf Dersi
Dersin Amacı Bu dersin sonunda, öğrenciler tıp alanında biyoistatistiğin türkiyede ve dünyadaki durumunu ve bilimsel çalışmalardaki biyoistatistik terminolojisini yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bilimsel bir çalışmanın aşamalarını, biyoistatistik yöntemlerin çalışmalarda uygun kullanılıp kullanılmadığı becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Ders, Dönem I'de her iki yarıyılda açılan ve yaklaşık 15 öğrencinin alabileceği, haftada 1 saatlik seçmeli bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Biyoistatistiğin Türkiyedeki tarihi gelişimi
2 Türkiye''deki tıp fakültelerinde biyoistatistik anabilim dallarındaki personel durumu
3 Türkiye''deki tıp fakültelerinde biyoistatitsik anabilim dallarının çalışma alanları
4 Gelişmiş ülkelerdeki Tıp Fakültelerinde biyoistatistik anabilim dallarındaki personel
5 Gelişmiş ülkelerdeki Tıp Fakültelerinde biyoistatistik anabilim dallarının çalışma alanlarının
6 Tıp alanında neden biyoistatistik gereklidir?
7 Tıp alanındaki bilimsel çalışmalarda uygulanan istatistiksel yöntemlerin makaleler üzerinde eleştirilerek incelenmesi
8 -
9 -
10 -
11 -
12 -
13 -
14 -
15 -
16 -
17 -
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Biyoistatistiğin Türkiye''deki tarihsel gelişimini açıklayabilecek
2 Gelişmiş ülkelerde ve Türkiye''de biyoistatistik anabilim dallarının personel durumunu ve çalışma alanlarını açıklayabilecek
3 Tıp alanında biyoistatistiğin gerekliliğini açıklayabilecek
4 Tıp alanındaki çalışmalarda biyoistatistiksel yöntemlerin doğru uygulanıp uygulanmadığını değerlendirebilecek
5 -
6 -
7 -
8 -
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7 Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8 Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9 Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 1 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     37
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özdamar K., (2010) PASW İle Biyoistatistik, Matser Yayıncılık, ISBN:978-975-6787-07.06, ESKİŞEHİR
Yardımcı Kaynaklar Sümbüloğlu K., (2005) Biyoistatistik, Hatiboğlu yayıncılık, ISBN: 975-7527-12-2, ANKARA Özdamar K., (2003) Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, ETAMA A.Ş Yayıncılık, ISBN:975-6787-06-6, ESKİŞEHİR Sümbülüğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatipoğlu Yayınevi, Ankara 1988

Ders İle İlgili Dosyalar