Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DOĞAL ÜRÜNLERİN MİKROBİYOLOJİK TARAMA TESTLERİ Üçüncü Düzey EFG 615 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÖKÇE ŞEKER KARATOPRAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik,pratik,düz anlatım
Dersin Amacı Bitki ekstrelerinin veya belli biyoaktif kimyasal bileşenlerce zengin fraksiyonlarının ya da saf bileşiklerinin antibakteriyal etkinliklerinin taranması
Dersin Tanımı Mikrobiyolojik tarama yöntemleri

Dersin İçeriği
1 Doğal ürünlerin tanımı
2 Mikrobiyoloji
3 Antibakteriyel duyarlılık testleri
4 Antibakteriyel duyarlılık testleri
5 MİK Mikrodilüsyon ve makrodilüsyon hazırlanması
6 MİK Mikrodilüsyon ve makrodilüsyon hazırlanması
7 Ara sınav
8 Güç üreyen mikroorganizmalar için duyarlılık testi
9 Güç üreyen mikroorganizmalar için duyarlılık testi
10 Agar dilüsyon yöntemi
11 Agar dilüsyon yöntemi
12 Bakterisidal etkinin belirlenmesi
13 Bakterisidal etkinin belirlenmesi
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Doğal ürünleri tanımlayabilme
2 Antibakteriyel duyarlılık testlerini tanımlayabilme
3 MİK mikrodilusyon ve makrodilüsyon tekniklerini uygulayabilme
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 20 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     203
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar