Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KİMYASAL TERMODİNAMİK İkinci Düzey KİM 551 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AYŞE BENK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Ayşe Benk
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Termodinamik konularını ilgili bağıntılarla birlikte ayrıntılı bir şekilde incelemektir. Ayrıca Hess Kanunu, Kirchoff Kanunu konularını inceleyerek yanma ve yakıt konuları hakkında da bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Maddenin üç hali hakkındaki temel bağıntılar. Termodinamiğin I. II. ve III. Kanunları, iç enerji, entalpi, entropi, serbest enerji tanımları ve ilgili bağıntılar. Hess Kanunu ve Kirchoff Kanunu ve uygulama alanları. Bağ enerjileri, rezonans enerjileri, yakıt ve yanma konuları.

Dersin İçeriği
1 Maddenin halleri
2 Termodinamiğin I. Kanunu
3 İç enerji fonksiyonu ve Cv, entalpi fonksiyonu ve Cp
4 Hess Kanunu ve uygulamaları
5 Kirchoff Kanunu ve uygulamaları
6 Termodinamiğin II. Kanunu
7 Entropi, Carnot çevrimi
8 ARA SINAV
9 Termodinamiğin III. Kanunu
10 Mutlak entropi
11 Bağ enerjileri
12 Rezonans enerjisi ve hesaplamalar
13 Yakıt problemleri
14 Yanma problemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 To learn states of matter
2 To learn the first, second and third laws of thermodynamics
3 To learn Hess’s law and Kirchhoff’s law and applied area
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar • Fizikokimya, Y.Sarıkaya, Gazi Büro Kitabevi, 2. Baskı (1997) • Fizikokimya I, II, B.Pekin, Çağlayan Kitabevi, 2. Baskı (1985) • Modern Fizikokimya, A.R.Berkem, (1972) • Kuram ve Uygulamalarla Fizikokimya I, Y.Sarıkaya, Gazi Kitabevi (1977) • Physical Chemistry, I.N. Levine, McGraw-Hill Book Company, New York, (1988) • Basic Physical Chemistry, W.J.Moore, Prenstice-Hall International Editions, (1983)

Ders İle İlgili Dosyalar