Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
METALLER KİMYASI İkinci Düzey KİM 527 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Nilgün Özpozan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım
Dersin Amacı PERİYODİK TABLODAKİ METALLER HAKKINDA KİMYASAL VE SAĞLIK AÇISINDAN BİLGİ VERMEK
Dersin Tanımı Metallerin kullanım alanları, kullanım şekilleri ve insan vücudu için gerekli ya da zararlı olan metallerin tanıtımını içerir.

Dersin İçeriği
1 Tarihçe, Periyodik sistemin dizilişi, özellikleri ve sağladığı faydalar.
2 Metallerin elde ediliş yolları ve genel özellikleri metalik bağ vesağlık açısından fayda ve zararları
3 1A grubu metalleri
4 2A grubu metalleri
5 3A grubu metalleri
6 4A grubu metalleri
7 Ara sınav
8 5A, 6A grubu elementleri
9 3B grubu metalleri
10 4B grubu metalleri
11 5B,6B, 7B grubu metalleri
12 8B grubu metalleri
13 1B grubu metalleri
14 2B grubu metalleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Periyodik tablodaki elementleri tanıma yetisi edinme
2 Hangi metalin hangi yollarla elde edilebilirliği bilgisine sahip olma yetisi kazanma
3 Metallerin doz oranları doğada nerelerde ne miktarda bulundukları öğrenme
4 İnsan sağlığı bakımından metalleri irdeleyebilme
5 Çevre güvenliği, temiz çevre bakımından metallerin etkilerini irdeleyebilme
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 5 65
Sunum / Seminer hazırlama 13 1 13
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 1 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 2 26
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Metaller Kimyası, Prof. Dr. Ramazan Tezcan, Yrd. Doç. Dr. Habibe Tezcan, nobel yayın dağıtım

Ders İle İlgili Dosyalar