Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MÜFREDAT GELİŞTİRME Üçüncü Düzey ELAN 559 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SENİYE VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli sunu
Dersin Amacı Bir dil öğretim programının müfredatının bileşenlerini belirlemek Bu bileşenler arasındaki ilişkileri farklı modeller üzerinde incelemek Farklı müfredat geliştirme modellerini karşılaştırmak ve aralarındaki farkları tartışmak Öğrencilerin çalıştıkları programları müfredat bileşenleri açısından incelemek
Dersin Tanımı Öğrencileri yabancı dil öğretim programlarında müfredat geliştirme ve değerlendirme ile tanıştıran bir seminer dersidir. Derste J. D. Brown’un müfredat modeli örnek alınarak ihtiyaç analizi, hedef belirleme, ölçme, materyal geliştirme, öğretim ve program değerlendirme bileşenleri üzerinde durularak bunların nasıl birleştirilerek müfredat geliştirileceği üzerinde durulur.

Dersin İçeriği
1 Language Curriculum Design: An Overview
2 Approaches to Curriculum Design
3 Approaches to Curriculum Design
4 Articulating beliefs
5 Brown’s Curriculum Development Model
6 Needs analysis
7 Goals & objectives
8 Testing
9 Materials development
10 Teaching
11 Program evaluation
12 Graves’ Curriculum Development Model
13 Teaching and curriculum design
14 Presentation of final projects
15 Article presentations
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bir dil öğretim programının müfredatının bileşenlerini belirleyebilmejk
2 Bu bileşenler arasındaki ilişkileri farklı modeller üzerinde incelemek
3 Farklı müfredat geliştirme modellerini karşılaştırmak ve aralarındaki farkları tartışabilmek
4 Öğrencilerin çalıştıkları programları müfredat bileşenleri açısından inceleyecek donanıma sahip olmak
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 İç hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   70
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı - Brown, J. D. (1995). The elements of language curriculum. Boston: Heinle & Heinle. - Graves, K. (2000). Designing language courses. Boston: Heinle & Heinle. - Nation, I. S. P. & Macalister, J. (2010) Language Curriculum Design. New York: Routledge.
Yardımcı Kaynaklar - Richards, J. (2001) Curriculum development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Ders İle İlgili Dosyalar