Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BESLENME, NUTRASÖTİKLER İkinci Düzey ALA 506 9 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yok.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ARMAĞAN AYTUĞ YÜRÜK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim, tartışma
Dersin Amacı Sağlığı geliştirmek, hastalıklardan korunmak ya da hastalık yönetimini kolaylaştırmak amacıyla kullanılabilen nutrasötikler hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Nutrasötiklerin tanımı, türleri, sağlığa etkileri ve etki mekanizmaları, besin ve ilaç etkileşimleri, kullanım durumları ve yöntemleri

Dersin İçeriği
1 Nutrasötiklerin tanımı, işlevsel besinlerin tanımı, tanımlardaki ortak ve farklı noktaların değerlendirilmesi
2 CHO ve posa türevleri
3 Protein türevleri
4 Lipid türevleri
5 Fenolik bileşen türevleri
6 Mineral-vitamin türevleri
7 Mikroorganizma bileşenleri
8 Obezite ve nutrasötikler
9 CVD nutrasötikler
10 DM ve nutrasötikler
11 Kanserde nutrasötikler
12 Alzheimer ve nörodejenereatif hastalıklarda nutrasötikler
13 Alerjik ve immun sistem hastalıklarında nutrasötikler
14 Diğer popüler nutrasötikler ve işlevsel besinler (çay, kahve, sarımsak, soya…vb)
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin nutrasötikleri tanımlamasını sağlar.
2 Öğrencilerin nutrasötiklerin kullanım amaçlarını öğrenmesini sağlar.
3 Öğrencilerin nutrasötiklerin tanımlamasını sağlar.
4 Öğrencilerin nutrasötiklerin sınıflandırmasını sağlar.
5 Öğrencilerin nutrasötiklerin sağlık üzerine etkilerini öğrenmesini sağlar.
6 Öğrencilerin nutrasötiklerin eczacılık bilimi içindeki yerini kavramasını sağlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Handbook of Nutraceuticals and Functional Foods, Second Edition, Ed: Robert EC Wildman, CRC Press, Taylor and Francis Group, USA, 2007.
Yardımcı Kaynaklar Baytop T. Türkiye'de Bitkilerle Tedavi, İstanbul Üniversitesi Yayını, İstanbul, 1984.

Ders İle İlgili Dosyalar