Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
METİN ÇÖZÜMLEMESİ Birinci Düzey RDE 301 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TAMARA TANASHEVA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TAMARA TANASHEVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin RDE 314 20.yy Rus Edebiyatı (Gümüş Çağı) dersinde teorik olarak gördükleri şairlerin metinlerini anlama, irdeleme ve analiz etmelerini sağlamak.
Dersin Tanımı 19.yy sonu 20.yy başı dekadans dönem şairlerinin dahil oldukları ekolleri, edebi yönelimlerini ve yaratıcılıklarını tanımak amaçlı haftada iki saat verilen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Dersin amaçlarının ve dönem müfredatının öğrencilere tanıtımı. Ders işleyiş yöntemlerinin benimsenmesine dair çalışma. İncelenecek metinler hakkında bilgilendirilme.
2 Maksim Gorki. "Foma Gordeev". Максим Горький. «Фома Гордеев». Dil ve yapısal açıdan metin analizi.
3 Maksim Gorki. "Foma Gordeev". Максим Горький. «Фома Гордеев». Dil ve yapısal açıdan metin analizi.
4 Maksim Gorki. "Foma Gordeev". Максим Горький. «Фома Гордеев». Dil ve yapısal açıdan metin analizi.
5 Ivan Bunin. "Mitya''nın aşkı". Иван Бунин. «Митина любовь».Dil ve anlatım özelliklerinin incelenmesi.
6 Ivan Bunin. "Mitya''nın aşkı". Иван Бунин. «Митина любовь».
7 Alexander Green. "Yeşil Lamba". Александр Грин. «Зеленая лампа». Dil ve anlatım özelliklerinin incelenmesi.
8 Alexander Green. "Yeşil Lamba". Александр Грин. «Зеленая лампа».
9 Alexander Green. "Kazanan". Александр Грин. «Победитель».
10 Alexander Green. "Kazanan". Александр Грин. «Победитель».
11 Alexander Kuprin “Lenin. Anında fotoğrafçılık ”. Александр Куприн «Ленин. Моментальная фотография».
12 Alexander Kuprin “Lenin. Anında fotoğrafçılık ”. Александр Куприн «Ленин. Моментальная фотография».
13 Testlerle çalışmak. Dersi genelleme. Работа с тестами. Обобщающий урок.
14 Sınava hazırlık, genel konu tekrarı.
15 Sınav
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin 19.yy sonu 20.yy başı Rus şiirini tanımalarını sağlamak;
2 Gümüş Çağ kavramı ve Rus edebiyat tarihi içerisindeki yerini metinler üzerinden görünür kılmak; / To make the Silver Age concept and its place in Russian literary history visible through texts;
3 Öğrencilerin metin analizi tekniklerine dair pratiklerini artırmak;
4 Söz konusu dönemin kültür tarihini metinler üzerinden anlamalarını sağlamak.
5 .
6 .
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 4 4 16
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar