Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KABLOSUZ AĞ PROTOKOLLERİ İkinci Düzey BİM 526 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Dersin Veriliş Şekli Sözlü
Dersin Amacı Kablosuz ağ protokolleri, standartları, kullanım alanları ve uygulamalar üzerine bilgi verilmesi.
Dersin Tanımı Temel kablosuz ağ protokolleri, bunların kullanım alanları, uygulama örnekleri ve özel amaçlı ağ protokol tasarımları.

Dersin İçeriği
1 Kablosuz haberleşmeye giriş
2 Kablosuz haberleşme protokol yapıları
3 OSI modeli katmanları arası protokol etkileşimleri
4 Kablosuz haberleşmede IEEE standartları
5 Düşük güç, düşük hız haberleşme protokolleri
6 Yüksek hızlı haberleşme protokolleri
7 Ara sınav
8 Kablosuz ag mimarisi, IEEE 802.11 protokolü
9 Infrared, IEEE 802.15.1, IEEE 802.15.3 ve IEEE 802.15.6 protokolleri
10 Kablosuz LAN, IEEE 802.15.4 protokolü
11 Kablosuz PAN, Diğer IEEE kablosuz haberleşme protokolleri
12 Kablosuz MAN, Ultrasonik haberleşme protokolleri
13 Kablosuz ag uygulamalari
14 Kablosuz algılayıcı ağ protokolleri
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kablosuz haberleşme hakkında bilgi edinme
2 OSI modelinde kablosuz haberleşme katmanı hakkında bilgi edinme
3 Kablosuz haberleşme protokollerini öğrenme
4 Kablosuz haberleşme protokolü geliştirme becerisi edinme
5 Temel protokol tasarımları ve uygulamalarını tanıma
6 Proje geliştirme ve tasarımlarda haberleşme protokolünü uygulayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 8 80
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 6 6
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı IEEE protokol standartları; Wireless Networking Technology, Steve Rackley
Yardımcı Kaynaklar Wireless Communications, William Stalling

Ders İle İlgili Dosyalar