Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
COMMUNICATION AND NAVIGATION SYSTEMS-II Üçüncü Düzey AEE 306 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İLKE TÜRKMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilerin uçak seyrüsefer sistemleri hakkında genel bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Uçaklarda kullanılan seyrüsefer sistemlerinin tanıtılmasına yönelik bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR- Very High Frequency omnidirectional range),
2 Otomatik Yön Bulucu (ADF-Automatic Direction Finding),
3 Aletli İniş Sistemi (ILS- Instrument Landing System),
4 Mikrodalga İniş Sistemi (MLS- Microwave Landing System),
5 Uçuş Yönlendirme sistemleri,
6 Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME Distance Measuring Equipment),
7 Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega),
8 Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri,
9 Uçuş Yönetim Sistemleri,
10 Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS),
11 Ataletsel Seyrüsefer Sistemi,
12 Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı,
13 Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS),
14 Hava sakınma radarı, Radyo altimetre, ARINC haberleşme ve raporlama.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uçak seyrüsefer sistemleri ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
2 Seyrüsefer sistemleri ile ilgili gerekli olan modern teknik doküman ve araçları seçip ve kullanabilir.
3 Seyrüsefer sistemleri ile ilgili bilgilere erişebilir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
4 Seyrüsefer sistemleri ile ilgili İngilizce terminolojiyi öğrenir.
5 Ekip bilincine sahip olur.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     142
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TTS Modül 13 ICAT Modül 13
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar