Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KABA YEM TEKNOLOJİSİ İkinci Düzey ZT 576 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Yusuf Konca, Yrd.Doç.Dr. Ismail ULGER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders; Kaba yemin tanımı ve yemlerin sınıflandırılmaları konusunda temel bilgilere ürünlerin elde edilmesinde kullanılan kaba yemlerin içeriklerini, çayır mera ve yaylaların hayvancılıkta sağladığı üstünlükleri, ,yem hammaddelerinin yapısındaki antinutrisiel faktörleri, hayvan besleme açısından oldukça önemli bir yere sahip olan kaba yem,silaj ve tane yem tanımlamalarını, enerji yem kaynaklarını, protein yem kaynaklarını, protein ek yemlerinin nerelerden sağlandığını yem katkı maddeleri ile birlikte yemlerin işlenme yöntemlerini de öğrenerek iyi düzeyde yem bilgisinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Yem bilgisine giriş, yemin tanımı, yemlerin sınıflandırılması, yemlerin içerdiği besin maddeleri ve hayvan türlerine göre sindirimi, Yem değerlendirme sistemleri, yemlerin sindirilebilirliğini etkileyen faktörler, yemlerin besleyici ve besin maddesi değerini etkileyen faktörler, enerjinin ölçümü, proteinlerin değerlendirilmesi, Kaba yemler, kaba yemlerin genel özellikleri, çayır - mera ve yeşil yemler, Silaj ve silaj yapım tekniği, kuru ot, saman, Dane yemler, Endüstri yan ürünleri,Küspeler, Hayvansal kökenli yemler, Protein Olmayan Nitrojenli Bileşikler, Tek Hücre Proteinleri, Yem maddeleri içinde bulunan hayvan sağlığını ve verimini olumsuz etkileyen bileşikler.

Dersin İçeriği
1 Kaba yemlere giriş Kaba yemlerle ilgili video ve slayt gösterimi
2 Kaba yem kaynakları Seminer
3 Kaba yemlerin besin madde kompozisyonu Seminer
4 Kaba yemlerin besin madde kompozisyonunu etkileyen faktörler Seminer
5 Kaba yemlerin besin değerlerinin saptanması
6 Kaba yemlerde besin maddesi analizleri
7 Kaba yemlerde bulunan toksik maddeler
8 Sınav
9 Kaba yemlerde ADF, NDF ve ADL analizleri
10 Kaba yemlerin saklanma metodları Seminer
11 Kurutma yöntemleri –I İşletmelerde kurutma yöntemlerinin yerinde incelenmesi
12 Kurutma yöntemleri –II İşletmelerde kurutma yöntemlerinin yerinde incelenmesi
13 Silaj –I Silaj çukurunda silaj hazırlanması ve yapımı
14 Silaj –II Laboratuar ortamında silaj yapımı
15 Silaj –III Laboratuar ortamında silaj yapımı
16 Sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ergün, A., Tuncer, Ş.D., Çolpan, İ., Yalçın, S., Yıdız, G., Küçükersan, M.K., Küçükersan, S., Şehu, A. 2006, Hayvan Besleme ve Beslanme Hastalıları, Ankara-Türkiye Ergün, A. and Tuncer, Ş.D. 2004, Yem Hijyeni ve teknolojisi. Ankara-Türkiye
Yardımcı Kaynaklar Pond, P.g., Churh,P.D., Pond,K.R., 1997 Basic Animal Nutrition and Feeding.Jhon Wiley and Sons.USA. ISBN: 0-471-30864-1 Ensminger, M.E., Oldfield, J.E., Heinemann, W.W. Feeds&Nutrition Digests. California, USA. ISBN 0-941218-08-2

Ders İle İlgili Dosyalar