Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ Birinci Düzey SEC106 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LALE KARASU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LALE KARASU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan eğitim şeklinde verilmektedir.
Dersin Amacı Öğrencilerin çalışmaya başladığı zaman alınması gerekli iş güvenliği önlemlerinin kaza olmadan önce alınmasının önemini ve yasal sorumluluklarının farkına varmalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı İş kazasının tanımı, İş kazası çeşitleri, meslek hastalıkları, kazanın temel nedenleri, iş güvenliği yöntemleri, risk değerlendirmesi, iş güvenliği organizasyonu, kişisel koruyucu donanımlar

Dersin İçeriği
1 İş sağlığı ve güvenliğinin tanımı ve önemi, tarihsel gelişimi,
2 İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü,
3 Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler,
4 Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları
5 İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar,
6 İş kazalarının sebepleri ve risk değerlendirmesi,
7 Meslek hastalıkları, korunma yöntemleri,
8 Biyolojik risk etmenleri,
9 Ara sınav
10 Kişisel koruyucu donanım,
11 Psikososyal risk etmenleri,
12 Kimyasal risk etmenleri,
13 Fiziksel risk etmenleri,
14 Ergonomik risk etmenleri,
15 Yangından korunma, tahliye ve kurtarma,
16 Güvenlik ve sağlık işaretleri,
17 Final
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İş sağlığı ve güvenliğindeki temel kavramları bilir
2 İş kazasını tanımlayabilir
3 İSG mevzuatının genel yapısını bilir
4 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunun amacını ve işverenin yükümlülüklerini sıralayabilir
5 İş ekipmanlarından kaynaklı tehlikeleri tanımlayabilir
6 İş sağlığı ve güvenliğini sağlamak için kullanılan yöntemleri bilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yayımlanmamış ders notları
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Abdulvahap YİĞİT, İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı, Alfa Yayınları, 2013 www.mevzuat.gov.tr

Ders İle İlgili Dosyalar