Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Birinci Düzey ORA 527 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İBRAHİM KARACA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Tarih alanında bir konunun araştırılması, elde edilen bilgi ve değerlendirmelerin belirli teknik kurallara uyularak ortaya konulması tecrübesi kazandırmaktır
Dersin Tanımı ORA 528 ANABİLİM DALI SEMİNERİ

Dersin İçeriği
1 TEZ KONUSUNDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
2 KONU LİTERATÜRÜNÜN İNCELENMESİ
3 KAYNAKLARI DERİNLİĞİNE İNCELEME
4 KAYNAKLARI GENİŞLİĞİNE İNCELEME
5 BİLGİ FİŞLERİNİN GENEL PLANA DAĞITILMASI
6 DENGE VE BÜTÜNLÜK
7 ANA BÖLÜMLER
8 FİKRİ BÜTÜNLÜK
9 BİÇİMSEL BÜTÜNLÜK
10 RAŞTIRMANIN PROBLEMİ
11 ARAŞTIRMANIN PROBLEMİ
12 ARAŞTIRMANIN AMACI
13 LİTERATÜR İNCELEMESİ
14 ARAŞTIRMANIN METODU
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
2 Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
3 Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
4 Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
5 Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
6 Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
7 Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
8 Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
9 Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.
10 Bu dersi başarı ile bitiren öğrenci tez yazım tekniklerini kavrar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 15 2 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 20 2 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 15 2 30
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1988 Zeki Velid Togan, Tarihte Usul, İstanbul 1950 Edward Hallett Carr, Tarih Nedir?, Çev. M. G. Göktürk, İstanbul 1994 Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara 1995 Cihan Dura, Düşünme Araştırma, Yazma, Ekin Yayınları İstanbul 2005. ismail Özçelik,Tarih Araştırmalarında Yöntem ve Teknikler, Ankara 2011.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar