Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TERMAL ANALİZ YÖNTEMLERİ Üçüncü Düzey KİM 526 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım
Dersin Amacı Sıcaklığın madde üzerindeki etkilerini farklı spektroskopik yöntemlerle incelemek
Dersin Tanımı DTA, TG, DSC, TMA vb. spektroskopik yöntemlerin tanımlanması maddede sıcaklıkla meydana gelen değişimlerin spektrumlarının yorumlanması olarak tanımlanabilir.

Dersin İçeriği
1 Termal analiz yöntemleri, çeşitleri
2 Termal olaylar,
3 TG, sıcaklık ölçümü kalibrasyon
4 TG Termogramlarının yorumu, TG nin uygulamaları
5 DTA, Aletin parçaları, kalibrasyon, örnekleme
6 Kalitatif ve kantitatif yorumlar
7 Ara sınav
8 Faz diyagramlarının bulunması
9 Tıpta, gıdada, tekstilde eczacılıkta vb. yerlerde termal analiz uygulamalarının incelenmesi
10 DSC yöntemi
11 DTA ve DSC nin karşılaştırmaları
12 DTA ve DSC nin uygulamaları
13 Termolüminesans
14 Termomekanik ve diğer teknikler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Madde ile sıcaklık arasındaki ilşki anlaşılır,
2 oluşabilecek fiziksel ve kimyasal tepkimeler öğrenilir,
3 DTA, DSC, TG yöntemleri anlaşılır,
4 Diğer termo mekanik analizler tanınır,
5 Simultane yöntemler belirlenir,
6 Aletlerde kullanılan referans maddeler ve ölçüm koşulları ile kalitatif ve kantitatif çalışmaların nasıl yapıldığı öğrenilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 7 35
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 25 50
Kısa sınavlar 4 5 20
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Introduction to thermal analysis techniques and applicaton, Michael E Brown
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar