Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEMİNER Üçüncü Düzey HSH 600 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkce
Koordinatör PROF. DR. HANDAN ZİNCİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HANDAN ZİNCİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Seminer hazırlığı için öğrencilere dört hafta zaman verilir. Yeni literatüre dayalı olarak hazırlanan seminerleri öğrenciler sunar ve grup tartışması yapılır.
Dersin Amacı Öğrencinin alanı ile ilgili eğitim becerilerini kullanarak seminer sunumu yapabilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Halk Sağlığı Hemşireliği alanına ilişkin hazırlanan en az bir semineri sunabilecek beceriyi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği
1 Derse Giriş, Programın Oluşturulması, Örnek Seminer Sunumu
2 Halk Sağlığı Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
3 Halk Sağlığı Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
4 Halk Sağlığı Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
5 Halk Sağlığı Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
6 Halk Sağlığı Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
7 Halk Sağlığı Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
8 Halk Sağlığı Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
9 Halk Sağlığı Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
10 Halk Sağlığı Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
11 Halk Sağlığı Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
12 Halk Sağlığı Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
13 Halk Sağlığı Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
14 Seminer Dokümanının Hazırlanması ve Sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
2 Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Preklinik ilaç Ar-Ge faaliyetlerini, metodlarını öğrenmek ve süreci yönetebilmek,
2 İlaç Ar-Ge faaliyetlerinde yer alan cihazları kullanabilmek,
3 İlaç uygulama ve araştırma tekniklerini kullanarak yeni ilaç araştırma geliştirme çalışmaları yapabilmek,
4 İlaç Ar-Ge faaliyetinden ürüne dönük sonuçlar elde etmek,
5 Beşeri, veteriner, zirai ve çevre sağlığı ilaç sanayisi ihtiyaçlarına yönelik çalışmak,
6 Kimyasal sentez metodlarını öğrenmek ve sentez aracılığıyla ürün geliştirmek,
7 Biyoinformatik temel prensiplerini öğrenmek ve istatistiksel analizleri yapabilmek,
8 Bitkisel ve diğer kaynaklardan ilaç hammaddesi elde etmek ve bunları formülasyona dönüştürmek,
9 Farmakogenetik ve farmakokinetik analizlerle beraber terapötik ilaç izlemi yapabilmek,
10 Yasaklı maddeler konusunda analiz yöntemlerini ve metod validasyonlarını öğrenmek,
11 Nöropsikiyatrik hastalıklarda kullanılan in vivo ve in vitro metodları öğrenmek,
12 İlaç Ar-Ge ile ilişkili makaleleri ve çalışmaları analiz edebilmek,
13 Bilimsel proje, sunum ve yayın yapabilmek,
14 İlaç Ar-Ge sürecinde yer alan kalite sistemlerin tanımak,
15 Bilimsel çalışmalarda ekip çalışması kültürü edinmek ve insan ilişkilerinde tutarlı olabilmek,
16 Etik değerler çerçevesinde çalışma yürütmek ve etik kurul başvuru süreçlerini yönetmek,
17 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
18 İlaç Ar-Ge sürecinde yenilikleri takip edebilmek ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanmak,
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 10
Kısa sınav 2 10
Ödev 4 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Konu Alanı İle İlgili Yurt İçi ve Yurt Dışı Literatür
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar