Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
JAPONCA GRAMERİ Birinci Düzey JDE101 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. NİHAN KARA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Nihan KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Temel Japonca dilbilgisi yapılarını öğretmek. Temel seviyede eylem cümleleri kurabilmelerini öğretmek.
Dersin Tanımı Japonca dilbilgisinin öğretildiği derstir. Öğrencinin yazma, okuma, anlama ve konuşma becerisini kazanabilmesini sağlayan önemli bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Hiragana
2 Katakana
3 Kendini tanıtma, çevredeki nesneleri tanıtma, isim cümleleri
4 Zamanla ilgili ifadeler, sıfatlar, sıfat cümleleri Sevilen ve sevilmeyen nesne ve durumları anlatan ifadeler Yapılabilen ve yapılamayan durumları anlatan ifadeler
5 Geçmiş zaman-isim cümlesi, sıfat cümlesi çekimi
6 Eylem cümleleri, günlük yaşamdaki eylemleri anlatabilme
7 Bulunma ifadeleri Genel tekrar
8 Ara Sınav
9 Sınav değerlendirmesi Eylem cümleleri-davet etme
10 Eylem cümleleri-eylemin -te çekimi Rica etme
11 Eylem cümleleri-eylemin -ta çekimi Tavsiye etme
12 Eylem cümleleri-sözlük çekimi Plan yapma
13 Eylem cümleleri-eylemin -nai çekimi Reddetme, yasaklama
14 Genel tekrar
15 Yıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Japonca temel cümle yapısını öğrenir.
2 Günlük konuşmaları yapabilir.
3 Temel seviyedeki konuşmaları anlayabilir.
4 Temel seviyedeki metinleri okuyabilir.
5 Temel seviyede sorular sorabilir ve sorulan sorulara cevap verebilir.
6 Kendini başka insanlara tanıtabilir.
7 Sevdiği ve sevmediği şeyleri anlatabilir.
8 Sıfatları kullanarak çevresindeki nesneleri anlatabilir.
9 Eylemleri kullanarak gündelik yaşamını anlatabilir.
10 Davet etme, rica etme, tavsiye etme cümleleri kurabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Derste dağıtılan notlar
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar