Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MORFOLOJİ Üçüncü Düzey İBR 208 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe-İbranice
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELKHAN ALLAHVERDIYEV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İbrani dilbiliminde, kelimelerin yapısının tanımlanmasını, çözümlemesini ve kimliklendirilmesini incelemek
Dersin Tanımı İbrani dilbiliminde, kelimelerin yapısının tanımlanmasını, çözümlemesini ve kimliklendirilmesi

Dersin İçeriği
1 ע"גרונית (İkinci kök harfi boğaz olan) fiillerin Paal ve Nifal çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
2 ע"גרונית (İkinci kök harfi boğaz olan) fiillerin Paal ve Nifal çatısında çekimi ile ilgili alıştırmalar
3 ע"גרונית (İkinci kök harfi boğaz olan) fiillerin Piel ve Pual çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
4 ע"גרונית (İkinci kök harfi boğaz olan) fiillerin Piel ve Pual çatısında çekimi ile ilgili alıştırmalar
5 ע"גרונית (İkinci kök harfi boğaz olan) fiillerin Hitpael çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
6 ל"גרונית (Üçüncü kök harfi boğaz olan) fiillerin Paal ve Nifal çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
7 ל"גרונית (Üçüncü kök harfi boğaz olan) fiillerin Paal ve Nifal çatısında çekimi ile ilgili alıştırmalar
8 ל"גרונית (Üçüncü kök harfi boğaz olan) fiillerin Piel ve Pual çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
9 Ara Sınavı
10 ל"גרונית (Üçüncü kök harfi boğaz olan) fiillerin Hifil ve Hufal çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
11 ל"גרונית (Üçüncü kök harfi boğaz olan) fiillerin Hitpael çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
12 ל"א (Üçüncü kök harfi Alef olan) fiillerin Paal ve Nifal çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
13 ל"א (Üçüncü kök harfi Alef olan) fiillerin Piel, Pual ve Hitpael çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
14 ל"א (Üçüncü kök harfi Alef olan) fiillerin Hifil ve Hufal çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
15 ל"ה / ל"י (Üçüncü kök harfi Hey olan) fiillerin Paal ve Nifal çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
16 ל"ה / ל"י (Üçüncü kök harfi Hey olan) fiillerin Piel, Pual ve Hitpael çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
17 ל"ה / ל"י (Üçüncü kök harfi Hey olan) fiillerin Hifil ve Hufal çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
18 Final Sınavı
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İbranice kelimelerin yapısının tanımlanmasını
2 Öğrenciler, İbranicede kelimenin hangi fiil çatısına ait olduğunu öğreniyorlar
3 İbranicede fiillerin çekimlenmesinde istisnai durumlarla tanışıyorlar
4 İbranicede fiillerin çatılarını değişerek yeni manalarda kullana becerisi elde ediyorlar
5 İbranicede çeşitli çatılardaki fiillerden isim oluştura biliyorlar
6 İbranicede Fiillerin mastarlarını, zamanlara ve şahıslara göre çekimlerini, emir halini öğreniyorlar
7 İbranicede Salim fiillerle içerisinde boğaz harfi olan fiillerin çekim farklılıklarını öğreniyorlar
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3 Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4 Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5 Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11 Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13 Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 16 2 32
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı נירה קידר, נטיות הפועל + תרגילים. תל-אביב, אלפא: 2007
Yardımcı Kaynaklar מאירה מעדיה, להצליח בפועל ובתחביר. רמת גן, 2009

Ders İle İlgili Dosyalar